בתום חודש מאז התחלפו הימים בערוץ 2 בין הזכייניות, ניתן לראות בבירור כיצד קשת מתחזקת ברייטינג, ואילו רשת נחלשת.
ממוצע הפריים-טיים (21:00-23:00) של קשת צמח ל-26.6% צפייה בקרב משקי-בית יהודיים בינואר 2014 לעומת 25% בדצמבר 2013 (עלייה של 6%), זאת למרות שעברה לשדר במשך 4 ימים בשבוע (רביעי עד שבת) במקום 3 ימים.
בינתיים רשת צנחה ב-3% בנתוני הפריים-טיים שלה ל-24.5% צפייה. הפריים-טיים של קשת מורכב מ-732 אלף צופים בממוצע, לעומת 638 אלף צופים לרשת - כך עולה מנתוני הוועדה למדרוג.
העובדה שקשת מחזיקה ביותר תוכניות דגל באה לידי ביטוי בנתוני הרייטינג. זאת לאור יכולתה להציב משדר חזק בכל אחד מימי השבוע, כולל ביום שישי, שם הוצבה "ארץ נהדרת" שמגיעה לנתון של 28.3% צפייה.
בעוד שממוצע הצפייה בפריים-טיים של יום שישי בתקופה שרשת החזיקה בו עמד על 17.9%, זה של קשת מגיע בחודש האחרון ל-23.2% - זינוק של 34% בנתונים.
רשת, שמציבה בשלושת ימי הפריים-טיים שלה תוכניות שזו להן עונתה הראשונה (פרט למצב האומה), משלמת על כך מחיר. כך למשל, נקודת החולשה המרכזית שלה בשבוע היא בימי שני, עם שידור התוכנית "המערכת". שידורה מביא לירידה של 23% בנתוני הפריים-טיים של אותו הערב - מ-22.6% ל-17.5% צפייה.
"להיות איתה" - הדרמה הנצפית בינואר
"משחקי השף" של רשת - תוכנית הדגל של הזכיינית - עומדת על ממוצע צפייה של 27.8% צפייה, לעומת 37.2% ל"מאסטר שף" של קשת.
מאסטר שף" היא התוכנית הנצפית ביותר החודש, כשהיא גוברת גם על "אקס פקטור" של רשת, אשר ממוצע הצפייה שלה הגיע ל-36%. "להיות איתה" (קשת) היא הדרמה הנצפית ביותר של החודש עם 30.3%, לעומת "עממיות" של רשת שעומדת על 21.5% בלבד. הדרמה הנצפית של ערוץ 10 היא "ישראל", שהגיעה ל-12.2% צפייה.
למרות ההתחזקות של ערוץ 10 עם השקת "בייבי בום" רק ב-19 בחודש, וההשפעה שלו על הלוח של רשת בעיקר, רשם הערוץ דווקא ירידה בממוצע הצפייה בפריים-טיים - מ-9.5% בדצמבר 2013 ל-8.4% בינואר 2014, בעיקר בשל ירידת התוכנית "שי בשישי" ממשבצת ערבי השבת. ממוצע הצפייה של ערוץ 10 עמד על 207 אלף צופים מדי ערב.
מרשת נמסר: "קשה להתייחס לידיעה שנתוניה שגויים, מגמתיים ולא מנומקים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.