מיזם חילוני-חרדי חדש מבקש לשלב חרדים בהיי-טק

"עבודות לחרדים בהייטק", מיזם משותף חילוני-חרדי, סייע לכ-400 חרדים למצוא עבודה ■ "הצטרפות החרדים למשק תגדיל את מכסת העובדים ותגדיל את התוצר הלאומי במיליארדים רבים של שקלים"

מיזם חדש מנסה לתת מענה להשתלבות החרדים בשוק העבודה, ובתעשיית ההיי-טק בפרט. "עבודות לחרדים בהייטק", מיזם משותף חילוני-חרדי, מבקש לתת מענה לחרדים המעוניינים להשתלב בתעשייה, תוך יצירת קשרים ושיתופי פעולה עם חברות גדולות וסטארט-אפים רלוונטיים.

המיזם, שהוקם על ידי היזם החברתי אביגדור רבינוביץ', וגיא קצוביץ', מנהל בחברת היי-טק, יפעל תחת פרויקט מקביל שרבינוביץ' ייסד ומתפעל מזה כשנה - מיזם בשם "עבודות לחרדים". בינתיים, סייע הפרויקט לכ-400 חרדים למצוא עבודה.

עיקר התקשורת עם מחפשי העבודה מבוצעות ברשתות החברתיות ומתבסס על תפוצה 'מפה לאוזן' ועל מענה אישי לכל פנייה. "המטרה שלנו היא לתת מענה ממוקד וייחודי שהולם את אופי החברה החרדית", מסביר רבינוביץ'. "מדובר בחברה קהילתית שמבוססת בעיקר על קשרים בין אישיים. אנו מנסים להציע לחרדים בחברה הזו המעוניינים לצאת לשוק העבודה, פיתרון קצת אחר - אישי ואדיב, וגם מאד מהיר ומקצועי".

הפעילות נעשית ללא מטרות רווח, והקישור בין העובדים למעסיקים מתבצע באופן ישיר - ולא נגבים 'דמי תיווך' מאף אחד מהצדדים.

קצוביץ' מציין כי "משיחותיי עם אביגדור וחבריו הבנתי כי רבים מהם רוצים לצאת לעבוד, ונתקלים בקשיים ואטימות בעיקר מצד החברה החילונית. הצטרפות שלהם למשק תגדיל את מכסת העובדים ותגדיל את התוצר הלאומי במיליארדים רבים של שקלים".