נעילה מעורבת בבורסות אירופה; מניית נוקיה טיפסה 2.8%

נעילה מעורבת גם באסיה ■ נוקיה חתמה על הסכם עם HTC ■ בשנחאי זינקו מניות יצרניות כלי הרכב לאחר שהמימשל הכריז על העלאת הסובסידיה לרוכשי מכוניות חשמליות

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ב') במגמה מעורבת, בהתאם למגמה בוול סטריט ובבורסות אסיה מוקדם יותר היום.

מניית נוקיה רשמה עלייה חדה בעקבות הסכם שחתמה החברה עם HTC. גם מניית פיג'ו - סיטרואן עולה על רקע דיווח על הסכם קרוב עם Dongfeng Motor Group הסינית להשקעה בחברה הצרפתית.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, מציין כי "נתוני התעסוקה החלשים שפורסמו לאחרונה נחזים על ידי כלכלנים כתמונת ראי להשפעת גל הקור החריג הפוקד את הארה"ב הערכה כי הבנק המרכזי יעדיף להמתין עד להתבהרות תמונת המצב בטרם ינקוט מהלך נוסף בתחום צמצום ההרחבה הכמותית. ביפן פורסמו נתוני הגירעון במאזן התשלומים אשר היו נמוכים מהצפוי, אולם עדיין שוכנים ברמות שיא, זאת כפועל יוצא של החלטת הממשל החדש להעלות את שיעור האינפלציה לכדי 2%. לצד נתון זה ראוי להדגיש כי בשנת 2013 עמד העודף במאזן התשלומים היסטורית על רמתו הנמוכה ביותר".

לגבי נתוני המאקרו מעבר לים הסביר פריימן כי "בצרפת ובאיטליה צפויים להתפרסם נתוני התמ"ג התעשייתי לחודש דצמבר הצפויים להיות ללא שינוי, אולם בראייה שנתית מדובר בהתרחבות בהיקף התוצר התעשייתי. הצמיחה החלשה הנרשמת במשק האיטלקי מלמדת על אי וודאות ועל חולשה בביקוש המקומי. המגמה החיובית שנרשמה בשוקי אסיה, בהמשך לעליות השערים בסוף השבוע בארה"ב מעודדת את התיאבון לסיכון, אשר התניע מחדש את גל המכירה של הין, מטבע המשקף בשנה האחרונה תמונת ראי לשוק המניות ביפן".

עליות נרשמו היום (ב') בבורסות אסיה לאחר המגמה החיובית בוול סטריט ביום שישי.

באירופה יתפרסמו כאמור היום נתוני התפוקה התעשייתית בצרפת ואיטליה. בארה"ב לא צפויים להתפרסם היום נתוני מאקרו. ביפן דווח היום כי הגרעון בחשבון השוטף עלה לשיא בדצמבר.

"רואים שיפור בנתונים ובמסחר אולם עדיין אין מומנטום חזק מאחורי העליות. יש הרבה שאלות סביב כלכלת יפן וגם חששות מההאטה בצמיחה בסין", אמר לבלומברג מת'יו שרווד, מנהל השקעות בסידני.

מניית סופטבנק זינקה בטוקיו לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווח שחברת ספרינט שוקלת מחדש את רכישת טי-מובייל.

בשנחאי זינקו מניות יצרניות כלי הרכב לאחר שהמימשל הכריז על העלאת הסובסידיה לרוכשי מכוניות חשמליות.