בורסות אירופה סגרו בעליות במקביל לוול סטריט

יו"ר הפד החדשה ג'נט יילן נאמה היום בקונגרס ■ לוראל הודיעה כי תרכוש בחזרה 8% ממניותיה תמורת 8.9 מיליארד דולר

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ג') בעליות שערים, על רקע נעילה חיובית אמש בוול סטריט, המשך המגמה החיובית גם היום, ועליות בבורסות אסיה. המשקיעים התמקדו בעיקר בדוחות הכספיים של חברות הענק.

מניית לוראל טיפסה בחדות לאחר שחברת הקוסמטיקה הגדולה בעולם הודיעה על רכישה של 8% ממניותיה מחברת נסטלה תמורת 8.9 מיליארד דולר. במקביל החברה דיווחה על עלייה ברווחי החברה ברבעון הרביעי של 2013.

מניית ברקלי'ס נסחרה במגמה שלילית לאחר שהודיעה על ירידה של כ-37% ברווחים ברבעון הרביעי של 2013. מנכ"ל הבנק הודיע במקביל על פיטורים של עד כ-12 אלף עובדים.

הניקיי טיפס בכ-1.8%

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') במגמה חיובית בהובלת מדד הניקיי היפני שהוסיף לערכו כ-1.8%. זאת ברקע לעליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. המדדים המובילים באסיה נסחרו במגמה חיובית זה היום הרביעי ברציפות ושוהים ברמות שיא של שבועיים.

Zijin Mining Group, מפיקת הזהב הגדולה ביותר בסין, זינקה במסחר בהונג-קונג ברקע עלייה במחיר הזהב.

"בשעה שמצב משק התעסוקה בארה"ב מחמיר, הולכים וגוברים הקולות שהפדרל ריזרב צריך להרפות מכוונתו לצמצם את התנאים המוניטריים. עם זאת, אנחנו חושבים שיילן לא תרצה לבצע שינוי רדיקלי במדיניות בהחלטת הריבית הראשונה של בחודש מארס", ציין גארי דוגאן, מנהל השקעות ביחידת ניהול ההון של רויאל בנק אוף סקוטלנד.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]