לא מעט סטארט-אפים נולדים מתוך צורך מסוים שהיזמים שלו מגלים אותו במהלך היומיום. זו בעצם הדרך הטובה ביותר לענות על צורך קיומי, כי אם היזם נתקל בבעיה, אין ספק שגם עוד מישהו צריך פתרון עבורה. זה מה שהביא את דורון ניר להקים את Happysale לפני כשנה וחצי. "אשתי ביקשה ממני למכור מיטת תינוק וכיסא האכלה שהיו אצלנו. התכוונתי להעלות את זה לאתר יד2 אחרי שנים שלא נגעתי באתר הזה. הייתי בשוק מזה ששום דבר לא השתנה", מספר ניר. "כשאתה מסתכל על אתרי מכירות שיש לך - מדובר בפלטפורמות אינטרנטיות שלא השתנו במבנה הכללי שלהן יותר מעשור. תהליך העלאת מכירה הוא תהליך ארוך, מסורבל ולא כייפי, שמרגיש כמו תשלום חשבונות לעירייה. מספיק להסתכל היום על אתרים חדשים יותר, כמו Etsy, כדי להבין שחוויית המשתמש כל-כך התקדמה מאז".
הרעיון לייצר אפליקציית מכירות חדשה נולד מתוך הרצון לייצר תהליך הרבה יותר פשוט וכשם החברה - גם כייפי. אל ניר חברו ראם שרמן וטמיר שומר, כשהמשימה הלא פשוטה היא לקרוא תגר על אפליקציות ותיקות וחזקות כמו יד2 בישראל, כמו Craiglist בארה"ב. ניר ציין שביד2 השכילו לעדכן באחרונה את אפליקציית המובייל שלהם ולפשט את תהליך המכירה, אך זה עדיין לא מספיק".
אבל יד2 מהווה תחרות בישראל וניר מבהיר כי הפוקוס הוא על השוק האמריקאי. "קודם עשינו בדיקה בישראל באמצעות אפליקציית האנדרואיד שלנו ולאחרונה השקנו גם לאייפון ונכנסנו לשוק בארה"ב", הוא אומר. "גילינו בתהליך שיש הבדל עצום בין השוק הישראלי לאמריקאי: השוק האמריקאי הרבה יותר מוכוון למכירות יד שנייה והוא יודע איך למכור טוב יותר, כמו למשל לתת תיאור רחב יותר על המוצרים".
"מנסים לחסוך מאמץ למוכר"
אז מה מייחד את Happysale לעומת המתחרים? אחד הדברים הוא היכולת לפשט את התהליך. "אנחנו מנסים בכל נקודה שאנחנו יכולים לחסוך מאמץ למוכר וכך אנחנו מביאים מידע מהאינטרנט כדי לעזור לו. אתה צריך להכניס רק את שם המוצר - למשל 'אייפון 4' - ואז תעלה לך רשימה של הדגמים ואנחנו נמשוך לבד את הפרטים עליו", מסביר ניר.
גם בסוגיית המחיר, האפליקציה אמורה לתת ערך מוסף. "אנחנו גם ממליצים על המחיר המועדף למכור את המוצר. אנחנו יושבים על קטלוגים של מוצרים אונליין ועושים חיפוש בכמה המוצרים נמכרים כחדשים או מחודשים. כך, אם המוצר במצב כמו חדש, אז אנחנו יודעים להגיד לך מה מחירו של מוצר מהמדף, ואם הוא משומש, אז יש לנו אלגוריתם שלוקח בחשבון את מצב המוצר והמדינה שאתה נמצא בה, ומציע לך את המחיר האידיאל", אומר נירי.
"ישראלים לא מקבלים את ההמלצות שלנו והם מעדיפים לקבוע את המחיר הגבוה יותר. רוב הזמן, העסקאות שלהם לא ייגמרו היטב. אולי הם עושים את זה כדי לנהל מו"מ על המחיר".
ל-Happysale יש כבר יותר מ-10,000 משתמשים ישראלים שמעלים מאות מוצרים מדי שבוע ובאחרונה, כאמור, נכנסו לשוק האמריקאי בסן פרנסיסקו ובניו-יורק. "חד-משמעית אנחנו רואים את עצמנו מתמודדים מול יד2 ו-Craiglist. החזון העתידי שלנו הוא להגיע למצב שבו אנחנו מספקים חוויה מצוינת למוכר, כמו לקונה. ממש כמו לקנות משהו באתר סחר מקוון ולא באתר של מוצרי יד שנייה", מסביר ניר.
Happysale
שנת הקמה: 2012
מייסדים: דורון ניר, ראם שרמן וטמיר שומר
סכום גיוס: 600 אלף דולר
משקיעים: יוסי ורדי ויאיר שימנסקי
אתר: Happysale.com
מודל עסקי: כרגע עדיין לא הושק אבל יש כמה אפשרויות על הפרק: תשלום מקוון בין המוכר לקונה, חיבור לחברות משלוחים, קידום מוצרים בתשלום ועוד.
משמעות השם: "בסופו של דבר תהליך המכירה צריך להיות מאורע כיפי ושמח, ומהמקום הזה בא השם".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.