רשתות השיווק שופרסל, מגה, רמי לוי שיווק השקמה, טיב טעם אבל גם לא מעט קמעונאים אחרים מצאו את עצמם היום (ה') חסרי אונים אל מול התקלה במערכת המחשוב של שב"א ששיתקה את סליקת כרטיסי האשראי. עשרות רבות של לקוחות מצאו את עצמם עם עגלות מלאות בקופות מבלי יכולת לשלם עליהן, כאשר יום חמישי הוא יום הקניות העמוס ביותר ברשתות בשל הקניות לסוף השבוע.
לדברי רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, "לקוחות מילאו עגלות, הגיעו לקופה והתאכזבו כי כרטיס האשראי לא עבר. בהתחלה חשבו שהבעיה היא עם הלקוחות, אחר-כך שהתקלה אצלנו, ורק מאוחר יותר הבנו שמדובר בתקלה ארצית. התקלה נמשכה בין שעה וחצי לשעתיים. יש נזק כספי ואובדן מכירות של כמיליון שקל, אבל זו לא עיקר הבעיה שלנו".
- אתה משוכנע שהלקוחות יחזרו?
"כמובן. הם ישמעו שזה לא בגללנו. אנשים ביום חמישי צריכים את הדברים הביתה. לא חשבנו שזה יימשך כל-כך הרבה זמן".
מנכ"ל טיב טעם, עדי כהן, מותח ביקורת חריפה על חברת שב"א: "מאוד הופתענו. חמור מאוד שבכלל קורה דבר כזה. זו תקלה חריגה בהיקף שלה, כי יש מדי פעם חריגות, אבל לא בהיקף כזה ולא לזמן כזה. שב"א צריכים לעשות בדק-בית. אנחנו עדיין לא שמענו מהחברה מה בדיוק קרה. למזלנו התקלה הייתה בשעות הבוקר, ואצלנו יש בכל הסניפים כספומטים, כך שהפתרון נמצא. אני לא יודע עדיין לאמוד את הנזק".
ברשת Yellow אמרו כי הם הבינו כבר ב-8:00 בבוקר שיש בעיה, ולקראת 10:30 הצליחו לתת מענה לתקלה בעזרת המערכת המחשובית של החברה.
דלק ישראל מסרה כי הצליחה לפתור ב-10:30 את בעיית הסליקה והתשלום בכרטיסי האשראי שהתגלתה ברוב חברות הדלק בארץ, והודיעה כי ניתן לשלם בכל האמצעים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.