טעות אנוש ביישום תוכנה חדשה גרמה היום (ה') לתקלה בשב"א שהשביתה הבוקר למשך יותר מ-3 שעות את ביצוע עסקאות בכרטיסי אשראי ב-10% מהעסקים בישראל. מנכ"ל שב"א, גדעון מילויצקי, כינס היום אחר-הצהריים מסיבת עיתונאים ובה הסביר את המקור לתקלה.
"את שער הדולר היינו מזינים ידנית לתוכנה, אולם השבוע הכנסנו תוכנה חדשה שעושה זאת אוטומטית. אתמול תוכנה זו הופעלה בטעות פעמיים, מה שגרם לבאג שהזין את הערך אפס בשער הדולר", הסביר מילויצקי.
מילויצקי ציין כי תקלה זו לא הייתה אמורה להשפיע על 99% מהעסקאות בכרטיסי אשראי שנעשות בשקלים, אולם משום מה היא גרמה לבאג במסופים של חברת ריטליקס, ולכך שלא ניתן היה לבצע בהם בכלל עסקאות בכרטיסי אשראי.
מילויצקי תיאר במסיבת העיתונאים את השתלשלות האירועים: "הבוקר בשעה 7:30 נודע לנו מבתי עסק שיש בעיה בהתקשרות מול שב"א. אנו משדרים עשרות פרמטרים לבתי העסק מדי יום, בין היתר שער הדולר. התקלה הייתה שהדולר קיבל את שער אפס.
"בסביבות השעה 10 בבוקר הבנו איפה התקלה, תיקנו אותה תוך דקות ספורות והורינו לכולם לעדכן את הנתונים. ואכן, עד השעה 11 הכול סודר. חזרנו לשגרה מלאה".
מילויצקי הדגיש כע "מערכות ש.ב.א לא היינו לרגע אחד בסכנה או במתקפת סייבר או זליגת מידע, וכן מרבית בתי העסק עבדו כרגיל. יחד עם זאת, אני מצר על מה שהיה. נשתדל שגם תקלה כזו לא תקרה יותר".
כמו כן, מילויצקי נשאל האם יפצה את בתי העסק בגין הנזקים, אולם סירב להתייחס לסוגייה זו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.