נעילה חיובית באירופה; כלכלות גרמניה וצרפת רשמו צמיחה

מגמה מעורבת בוול סטריט; נעילה מעורבת באסיה כאשר הניקיי היפני בלט לשלילה ■ ראש ממשלת איטליה אנריקו לטה התפטר מתפקידו

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות שערים, על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט ולאחר נתוני צמיחה טובים מהצפי.

כלכלות גרמניה וצרפת רשמו צמיחה ברבעון האחרון של 2013. התמ"ג הצרפתי רשם עלייה של 0.3%, בהתאם לתחזיות המוקדמות. ברבעון השלישי אשתקד, נזכיר, התמ"ג הצרפתי התכווץ. התמ"ג הגרמני רשם עלייה של 0.4%, טוב מהצפי המוקדם לעלייה של 0.3%.

הבורסה במילאנו טיפסה ביותר מ-1% לאחר שפורסם כי הכלכלה האיטלקיתהתרחבה בקצב של 0.1% בעוד הכלכלנים ציפו להתכווצות. ברקע לנתון החיובי, ראש ממשלתי איטליה אנריקו לטה הגיש היום את התפטרותו לאחר שלא זכה לתמיכת חברתי מפלגתו. איטליה צועדת כעת לעבר בחירות חדשות בסיומן ייבחר ראש ממשלה חדש בפעם השלישית בתוך שנה.

הניקיי היפני בלט לשלילה

מגמה מעורבת חתמה הבוקר את המסחר בשוקי אסיה כאשר הניקיי היפני בלט לשלילה על רקע התחזקות הין היפני מול הדולר. מאידך, מדד האנג-סאנג בהונג קונג סיים את השבוע הטוב ביותר שלו מאז נובמבר אשתקד.

Kirin Holdings, יצרנית המשקאות הגדולה ביפן, נפלה והובילה את הירידות במדד הניקיי לאחר שתחזיות הרווח שלה פספסו את ציפיות האנליסטים. הניקיי עצמו בדרך לסגור שבוע שישי רצוף של ירידות שערים.

"הסוחרים מאוד רוצים לראות עכשיו את נתוני המאקרו של המשק האמריקאי משום שאנחנו אחרי השיא של עונת הדוחות. חסרים לשוק קטליזטורים לעליות עכשיו", ציינו הבוקר בבנק נומורה בטוקיו.

וחדשות רעות מסין: על פי המפקח על הבנקים במדינת הענק, שיעור ההלוואות הפגומות בקרב הבנקים הסיניים עלה לשיא של שנתיים ברבעון האחרון של 2013 ועמד על שיעור של 1% לעומת 0.97% ברבעון השלישי אשתקד. במונחי ערך, הרי שסך ההלוואות הפגומות הסתכם בסוף 2013 ב-592.1 מיליארד יואן, כ-97.7 מיליארד דולר.

מדד המחירים לצרכן בסין טיפס ב-2.5% בחודש ינואר, עלייה בשיעור דומה לזה שנרשם בדצמבר 2013 אך מעל הציפיות לעלייה של 2.3%.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]