נעילה חיובית בוול סטריט; הנאסד"ק בשיא של 13.5 שנים

נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ התפוקה התעשייתית ירדה ב-0.3% בינואר ■ מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש פברואר נותר ללא שינוי ■ אופקו דיווחה על הצלחה בניסוי קליני

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ו') בעליות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק טיפס לשיא של 13.5 שנים והמדדים סיכמו את השבוע הטוב ביותר מאז תחילת השנה. באירופה ננעל המסחר במגמה חיובית, בין היתר בשל העובדה כי כלכלות גרמניה וצרפת רשמו צמיחה ברבעון הרביעי של 2013.

המדדים בוול סטריט שברו היום מסורת ארוכת שנים במהלכה רשמו ירידות בתום יום המסחר בוולנטיינס דיי.

"הסוחרים מאוד רוצים לראות עכשיו את נתוני המאקרו של המשק האמריקאי משום שאנחנו אחרי השיא של עונת הדוחות. חסרים לשוק קטליזטורים לעליות עכשיו", ציינו הבוקר בבנק נומורה בטוקיו

בזירת המאקרו התפרסם היום נתון התפוקה התעשייתית לחודש ינואר, שירד בשיעור של 0.3%, בעיקר בשל מזג האוויר הקשה. צפי האנליסטים בשוק עמד על עלייה של 0.2%.ב-16:55 שעון ישראל פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש פברואר, אשר נותר ללא שינוי ברמה של 81.2 נקודות, בעוד הצפי בשוק עמד על פי הערכות על ירידה לרמה של ל-80 נקודות.

מניות במוקד

חברת הביטוח AIG סיכמה אמש את הרבעון הרביעי של 2013 עם מעבר לרווח של 1.34 דולר למניה לעומת הפסד של 2.68 דולר למניה ברבעון המקביל ב-2012. כמו כן, דיווחה החברה על העלאה של 25% בדיבידנד הרבעוני ל-12.5 סנט, וכי היא תפטר כ-3% ממצבת כוח האדם שלה.

מניית אופקו הלת' המשיכה לרכז עניין לאחר שדיווחה אמול על הצלחה בניסוי קליני בארה"ב הבוחן את מוצר ה-4Kscore, ערכה לבדיקת דם שהחברה מפתחת.

פוטומדקס הודיעה כי חתמה על הסכם סופי לרכישת LCA-Vision (סימול בנאסד"ק: LCAV) במחיר של 5.37 דולר למניה - בהיקף כולל של כ- 106.4 מיליון דולר. חברת LCA-Vision היא חברה מובילה של שירותי טיפול בלייזר לתיקון ראיה, באמצעות המותג LasikPlus.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]