כפי שנחשף ב"גלובס": הסטארט-אפ borderfree מתקרב להנפקה

החברה, ששינתה את שמה מ-FiftyOne ומסייעת למותגים אמריקאיים למכור מעבר לים, צפויה להגיש תשקיף בקרוב

חברת הסטארט אפ הישראלית-אמריקאית borderfree, שנקראה בעבר fiftyone, מתכוננת להנפקה. ב"וול סטריט ג'ורנל" דיווחו בסוף השבוע כי החברה הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה ובחרה בחתמים קרדיט סוויס ורויאל בנק אוף קנדה.

הנפקתה המתוכננת של החברה נחשפה ב"גלובס" כבר בעבר וכעת היא יוצאת לפועל. החברה הוקמה על ידי היזם יובל טל ב-1999 תחת השם E4X ובשנת 2008 שינתה את השם והאסטרטגיה לשם fiftyone.

ל"גלובס" נודע כי כבר תקופה ארוכה נפגשים אנשי החברה, שמספקת פתרונות סחר מקוון ברחבי העולם למותגי על אמריקניים בתחום האופנה והלייף סטייל, עם בנקאי השקעות כדי לבחון את האופציות האסטרטגיות. לאחרונה, האיצה החברה את התהליך ועל הפרק הנפקה מתוכננת בוול סטריט לפי שווי של 700 עד 800 מיליון דולר.

מנכ"ל החברה, מייקל דה סימון, אמר בעבר בראיון בלעדי ל"גלובס" כי "אנחנו בוחנים אפשרות של הנפקה. אנחנו נפגשים כבר תקופה ארוכה עם בנקאים, לאו דווקא לצורך הנפקה".

השתלשלות האירועים שהביאה את פיפטי וואן לפאתי וול סטריט נולדה באופן מפתיע דווקא במקום שבו חברות אחרות גססו. המשבר הכלכלי ב-2008 היכה קשות את השוק האמריקני. בנקים קרסו, חברות נאלצו להתמודד עם צניחה במכירות והצונאמי הפיננסי איים למחוק כמעט כל מי שנקרה בדרכו.

דווקא מתוך המערבולת הכלכלית הזו צמחו גם כמה הזדמנויות עסקיות. אחת מהן היא זו של פיפטי וואן, שכאמור החליפה באותה שנה שם ואסטרטגיה, לאחר שקודם סיפקה פתרונות להמרת מטבעות בינלאומיים באינטרנט.