נעילה חיובית בבורסה; בריינסווי טיפסה 4.5%, אופקו 1.4%

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט ■ באירופה רושמים המדדים עליות ■ בריינסווי החלה בפעילות בשבדיה והציבה מערכות שלה בבית החולים האוניברסיטאי Karolinska ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-666 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ב') בעליות שערים קלות ובמחזור דליל. זאת לאחר שאתמול התנהל המסחר במגמה חיובית בעקבות העליות בוול סטריט ביום שישי. מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.3%, בהובלת אופקו הלת', פרטנר וסלקום, שטיפסו ביותר מ-1%. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג יום הנשיא בארה"ב. באירופה רושמים המדדים עליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-666 מיליון שקל.

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש ינואר 2014 עלה ב-2.7 נקודות לרמה של 49.5 נק'. רמת המדד התקרבה ל-50 נקודות, הרמה המבחינה בין התכווצות להתרחבות בפעילות התעשייתית. מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, נותר יציב בחודש ינואר 2014 ברמה של 52.9 נקודות.

נתוני התמ"ג שפרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על המשך הצמיחה הנמוכה בפעילות הכלכלית של המשק הישראלי. לפי נתונים מנוכי עונתיות, התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) עלה במחצית השנייה של שנת 2013 ב-2.8% בקצב שנתי, לאחר עלייה של 3.2% במחצית הראשונה ועלייה של 3.8% במחצית השנייה של שנת 2012. מדובר בשיעור הצמיחה הנמוך ביותר שנרשם מתחילת 2009.

כאמור, המסחר בבורסה בתל אביב נחתם אתמול בעליות שערים על רקע הסנטימנט החיובי בוול סטריט בסוף השבוע, שם ננעלו המדדים בעליות של עד 1.2% בשני ימי המסחר האחרונים. מניית אופקו טיפסה בחדות וסייעה לדחוף את המעו"ף לעלייה של כ-0.5%. עליות חדות נרשמו באג"ח הממשלתיות השקליות לטווחים ארוכים בעקבות המדד הנמוך שפורסם ביום שישי. מחזור המסחר נותר נמוך בנעילה והסתכם בכ-434 מיליון שקל.

בריינסוויי זינקה

סבינה לוי, אנליסטית לידר שוקי הון, עדכנה את סקירתה למניית טאואר . "אירועי החודשים האחרונים היו חיוביים עבור החברה ולהערכתנו הם צפויים לשפר באופן מהותי את מצבה הפיננסי ולתמוך בשוויה של טאואר. זכייתה במכרז להקמת המתקן בהודו בשילוב עם עסקת פנסוניק צפויים לתמוך בתוצאות החברה בשנים הקרובות, ולהוביל לשיפור בהכנסות וברווחיות. בנוסף לכך, אירועים אלו משפרים את רמת הביטחון לגבי יכולתה של טאואר לעמוד בפירעונות הצפויים, לרבות באמצעות מחזור חובות או גיוס. עם זאת, יש להביא בחשבון כי מניית טאואר עלולה להיות מושפעת לרעה מלחצים מסחריים שיכולים להיווצר עקב מימוש אפשרי של אחזקות הבנקים. הבנקים לאומי והפועלים מחזיקים כיום כ-6% מהחברה בדילול מלא, כולל שטרי הון הניתנים להמרה למניות. לאור האמור לעיל, אנו מעלים את מחיר היעד שלנו לטאואר מ-7 דולר ל-8.5 דולר וממשיכים להמליץ על המניה בתשואת יתר", כותבת לוי.

בריינסוויי החלה בפעילות בשבדיה והציבה מערכות שלה בבית החולים האוניברסיטאי Karolinska. כך הודיעה היום החברה. המערכות צפויות להיכנס לתחילת פעילות באופן מיידי. המערכות ישמשו לטיפול קליני בחולי דיכאון ויהוו אלטרנטיבה טיפולית לתרופות וטיפול בשוק חשמלי (ECT) במדינה בה אחוז הסובלים מדיכאון הינו מהגבוהים בעולם.

אלביט הדמיה דיווחה היום לבורסה על מועד השלמת הסדר החוב בחברה שנקבע ליום חמישי הקרוב, ה-20 לחודש. היום חל יום המסחר האחרון בסדרות האג"ח של החברה (א' עד ז' ו-1), כאשר במסגרת ההסדר יבוטלו ויימחקו מהמסחר. בתגובה, מניית החברה צוללת לשווי של עשרות מיליוני שקלים בלבד

הקרן המשפחתית של המיליארדר וגורו ההשקעות ג'ורג' סורוס (פמילי אופיס) ממשיכה לרכוש מניות של חברת טבע . כך, על פי הדיווח הרבעוני של הקרן ל-SEC בארה"ב. סורוס רכש במהלך הרבעון הרביעי של 2013 עוד כ-5.7 מיליון מניות של טבע והגדיל את החזקתו בחברה הישראלית לכ-373 מיליון דולר. טבע היא ההחזקה הגדולה ביותר של הקרן, שהיקפה כ-9.2 מיליארד דולר.

מניית אופקו רשמה עליות לאחר שזינקה אתמול, בעקבות דיווח בסוף השבוע על הצלחה בניסוי קליני וחזרה מניו-יורק עם פער חיובי של כ-8.3%.