נעילה מעורבת בבורסות אירופה; מניות הכרייה טיפסו

היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט ■ בסין דווח כי היקף האשראי המצרפי הסתכם בינואר בכ-425 מיליארד דולר ■ מניית רקוטן רשמה ירידה חדה בטוקיו ■ מטאו רנזי ינסה להרכיב ממשלת קואליציה חדשה באיטליה

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע נתוני מאקרו באסיה והניסיון להרכיב ממשלה באיטליה. מניות הכרייה הובילו על רקע המלצות אנליסטים ועליית מחירי הסחורות החקלאיות. נזכיר כי היום לא יתקיים מסחר בניו-יורק לרגל יום הנשיא.

עיני המשקיעים מופנות כעת לאיטליה, לאחר ששנאי המדינה הודיע באופן רשמי כי הוא מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מטאו רנזי, מנהיג המפלגה הדמוקרטית באיטליה, לאחר התפטרותו של ראש הממשלה הקודם ומנהיג המפלגה אנריקו לטה. האתגר הראשון שניצב בפני רנזי הוא הרכבת קואליציה עם מפלגת המרכז-ימין הקטנה, במטרה להבטיח רוב בפרלמנט. לאחר מכן פניו של רנזי מועדות לשיקום הכלכלה המדשדשת של איטליה.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, ציין כי "נתוני התוצר המקומי הגולמי בחישוב רבעוני ושנתי נמצאו מאכזבים לא רק בישראל, אלא גם ביפן. בניגוד לציפייה כי התמ"ג ביפן יגדל בחישוב רבעוני ב-0.7%, גדל שם התוצר ב-0.3% בלבד ובחישוב שנתי גדל התמ"ג ב-1%, לעומת ציפייה ל-2.8%. לצד האכזבה מנתוני התמ"ג, גם נתוני התפוקה התעשייתית ביפן איכזבו, אחרי שרשמו עלייה של 0.9%, לעומת ציפייה של 1.1%. בבריטניה צפויים להתפרסם היום נתוני מדד המחירים לבתי המגורים, מדד הצפוי להצביע על עלייה חדה".

"באירופה, מכרז האג"ח הצרפתי עשוי לרכז תשומת לב, בעוד הציפייה נותרה כי הבנק המרכזי האירופאי על רקע האינפלציה הנמוכה והרצון לעודד את הפעילות הכלכלית, ככל הנראה יביא להפחתת שער הריבית. התחזקות המטבעות האירופאיים ובראשם, הלירה שטרלינג, האירו והפרנק השוויצרי מאיימים על כושר התחרות ועל ההתאוששות בפעילות הכלכלית".

בבורסות אסיה נרשמו היום עליות לאחר פרסום נתון מאקרו מעודד בסין ובעקבות המגמה החיובית בוול סטריט ביום שישי.

בסין דווח היום כי היקף האשראי המצרפי הסתכם בינואר בכ-425 מיליארד דולר - שיא חדש.

"יש אופטימיות מחודשת בקרב השחקנים בשווקים. הנתון בסין מצביע על כך שההאטה בצמיחה אולי לא תהיה חריפה מדי. יש גם ציפיה להמשך עידוד מוניטארי ביפן", אמר לבלומברג מנהל השקעות בסינגפור.

מתוך 353 חברות גדולות באסיה שדיווחו את התוצאות ברבעון האחרון של 2013, כ-54% היכו את התחזיות. כך לפי נתוני בלומברג.

מניית רקוטן רשמה ירידה חדה בטוקיו לאחר שהחברה הכריזה ביום שישי על רכישת ווייבר בכ-900 מיליון דולר.

מניית ריו טינטו רשמה עלייה של 2.2% ומניית Newcrest Mining, מפיקת הזהב הגדולה באוסטרליה, עלתה ב-3.5% בסידני.