נעילה מעורבת באירופה; הבורסה בלונדון טיפסה 0.9%

האינפלציה בבריטניה: 1.9% - מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2009 ■ בגרמניה התפרסם היום סקר ה-ZEW

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר פרסום האינפלציה בבריטניה ופרסום נתון מאקרו בגרמניה.

בבריטניה פורסם היום מדד המחירים לצרכן, אשר ירד ב-0.6% מהחודש הקודם. בהשוואה לשנה שעברה מדובר בעלייה של 1.9%. מדובר ברמת האינפלציה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2009, ומתחת לרמת היעד של 2% של הבנק המרכזי.

בגרמניה התפרסם היום סקר ה-ZEW על מצב הכלכלה. נתון הצפי העתידי רשם ירידה ל-55.7 נקודות לעומת 61.7 נקודות בחודש הקודם. הנתון המשקף את התנאים הנוכחיים בכלכלה עלה ל-50 נקודות לעומת צפי ל-44 נקודות.

באירופה ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות באיטליה, שם אמור רנזי להקים קואליציה חדשה לקראת הצבעת אמון בפרלמנט בהמשך השבוע והקמת ממשלה חדשה.

בורסות אסיה עלו היום (ג') לשיא של כ-3 שבועות לאחר שהבנק המרכזי של יפן הודיע כי הוא דבק בתוכנית רכישת האג"ח חסרת התקדים במדינה. במקביל נרשמו ירידות בבורסת סין לאחר שהבנק המרכזי שם ממשיך בצעדים לריסון הנזילות במערכת הבנקאית כחלק ממאמציו להילחם באינפלציה חרף ההאטה הכלכלית.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של Colmex בית השקעות: "ביפן מזהים הזדמנות להרחבת הנזילות על חשבון הסינים והאמריקאים" "החלטת הבנק המרכזי ביפן על הרחבת האשראי מגיעה במומנטום חכם מצד היפנים, אך מדאיג מצד השווקים הגלובליים בכלל והאמריקאי בפרט. בציר זמן שבו האמריקאים והסינים כאחד מפחיתים את היצע הכסף מנצלים זאת היפנים להפניית המשקיעים אל השוק היפני. מניתוח ראשוני של מכשירי הגידור נראה שהשוק בארה"ב אינו מתרגש יתר על המידה כאשר נרשמות עליות מתונות בלבד בפרמיות הסיכון. חשוב להבין כי ההסתברות למהלך יורד עולה שוב".

מדד הניקיי בטוקיו זינק היום בכ-3.1%. הבנק המרכזי של יפן ימשיך ברכישות האג"ח ונכסים פיננסיים אחרים בהיקף של 60-70 טריליון ין בשנה (686 מיליארד דולר). בסין נרשמות ירידות של כ-0.5% לאחר שהבנק המרכזי רוקן מעט נזילות מהמערכת הפיננסית על רקע שיא במתן הלוואות חדשות.

"הבנק המרכזי הבין שיש צורך בריסון והתהליך הזה ימשיך ללחוץ על המניות", מסר לסוכנות בלומברג אסטרטג ב-Zheshang Securities.

מדד MSCI אסיה התאושש החודש לאחר שנפל ב-4.6% בינואר. הייתה זו פתיחת השנה הגרועה ביותר במדד מאז 2009 על רקע ההאטה בסין והחשש כי הפדרל ריזרב ימשיך בצמצום רכישות האג"ח חרף הנתונים הכלכליים הפושרים שפורסמו לאחרונה בארה"ב. המניות במדד נסחרות לפי מכפיל רווח מצרפי של 12.8 על הרווחים הצפויים השנה, לעומת מכפיל של 14.4 במדד Stoxx 600 האירופי ו-15.6 במדד S&P 500.

מבין המניות הבולטות היום באסיה, ניסן מוטורס עלתה על רקע היחלשות הין היפני. BHP ביליטון האוסטרלית טיפסה לאחר שדיווחה על רווח גבוה מהצפוי במחצית השנה הפיסקלית שלה. בהונג קונג, מניית Bank of Communications ירדה על רקע החולשה במניות הסיניות.