משרד האוצר ישווק את מתחם הגדנ"ע בת"א כפרויקט להשכרה

תוכנית מתחם הגדנ"ע מאפשרת בניית 300 יחידות דיור סמוך לשכונת נווה עופר בדרום תל אביב-יפו ■ על פי הערכת שמאי שניתנה לפני ההסכם בין חלמיש לאוצר, שווי הקרקע עומד על כ-80 מיליון שקל

במשרד האוצר מחפשים עוד קרקעות זמינות לשיווק פרויקטים להשכרה. לאחר שהוועדה הבינמשרדית פרסמה את שני המכרזים הראשונים ברמת השרון ובהרצליה, היא מתכוונת להעביר לידיה את מתחם הגדנ"ע בדרום תל אביב כדי להפוך גם אותו למתחם להשכרה, כך נודע ל"גלובס".

תוכנית מתחם הגדנ"ע מאפשרת בניית 300 יחידות דיור סמוך לשכונת נווה עופר בדרום תל אביב-יפו. במארס 2013 נחתם הסכם בין חברת חלמיש לבין החשכ"ל באוצר ומשרד השיכון שלפיו תיזום חלמיש בניית כ-300 דירות חדשות בפרויקט חדש למגורים שתקים במתחם הגדנ"ע בשכונת נווה עופר. הסכם זה נועד כדי לתת פתרון לחובות של חברת חלמיש כלפי האוצר ולהכניס לקופתה כסף שהיה אמור להיות מיועד לרכישת דירות חדשות לדיור הציבורי בתל אביב-יפו. כחלק מההסכם התחייבה חלמיש להוציא מכרז על הקרקע, אולם מכרז כזה לא פורסם מעולם. מסיבה זו החליטו כעת באוצר לפעול להעברת הקרקע לידם וזאת כדי לשווק עליה דיור להשכרה.

על פי הערכת שמאי שניתנה לפני ההסכם בין חלמיש לאוצר, שווי הקרקע עומד על כ-80 מיליון שקל. אם אכן תשווק הקרקע במסגרת פרויקט הדיור להשכרה, כמו ברמת השרון ובהרצליה, יוכלו ליזמים לרכוש אותה במחיר נמוך הרבה יותר וזאת בזכות הסובסידיות הממשלתיות הניתנות לפרויקטים מסוג זה.

בניגוד להסכמות שהושגו בעבר מול חלמיש, שחלק ניכר מהתמורות על שיווק הקרקע ייועד לרכישת דירות חדשות לדיור הציבורי, שיווק המתחם לשכירות ירוקן החלטה זו מתוכן. התמורה הנמוכה יחסית מהקרקע לא תאפשר רכישת דיור ציבורי בהיקף של כ-100 יחידות דיור כפי שקבע ההסכם ההוא.

מתחם הגדנ"ע הממוקם בשכונת נווה עופר בדרום העיר ומשתרע על שטח 17.5 דונם, נרכש על ידי חלמיש ב-2007. תוכנית דרום הגדנ"ע, שתוכננה ע"י משרד האדריכלים יובל קדמון, כוללת יחידות דיור של 3-5 חדרים, בשטח ממוצע של 85 מ"ר ליחידת דיור. השכונה החדשה תכלול 18 בנייני מגורים בני 5-6 קומות, שיתפרסו על פני 3 מגרשים סמוכים.

באוצר אישרו את הפרטים והוסיפו כי "האוצר נחוש להוציא מכרזי דיור להשכרה באזורי הביקוש. שיווק מתחם הגדנ"ע יגדיל את היצע הדירות להשכרה ארוכת טווח באזור המרכז ואת מלאי הדירות לדיור ציבורי".

מעיריית תל אביב וחברת חלמיש נמסר כי "חלמיש פועלת ליישום הסכם הניהול עם המדינה, ובמסגרתו נערכת לשיווק הקרקע במתחם הגדנ"ע. עם זאת, התב"ע הרלוונטית בהליכים לקראת הפקדה, ולכן טרם ניתן לשווק את הקרקע. אכן נעשתה פנייה מהאוצר לעירייה ולחלמיש, על מנת לבדוק את האפשרות להסב את מתחם הגדנ"ע לדירות להשכרה. בימים אלה עורך האוצר בדיקת כדאיות כלכלית לנושא. אם תימצא, יחייב הדבר פתיחת הסכם הניהול עם חלמיש, התאמתו ושינויו, בהסכמת הצדדים".