הבורסה סגרה במגמה מעורבת; טבע זינקה ב-3.7%

המדינה מכרה יתרת ההחזקה בבזק ■ שותפויות תמר במוקד על רקע הסכם אספקת הגז לירדן ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.17 מיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם נסגר היום (ה') במגמה מעורבת, במקביל לפתיחה מעורבת בוול סטריט וירידות השערים בבורסות אסיה ואירופה. נתוני מאקרו פושרים וחילוקי דעות בקרב חברי הפד בנוגע למדיניות המוניטארית העיבו על המסחר בארה"ב אתמול. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.17 מיליארד שקל.

אתמול ננעל המסחר באחד העם במגמה מעורבת, כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.1%. מתחילת החודש המדד טיפס בפחות מ-2% אך מתחילת השנה המדד רשם ירידה של 0.5%.

הגורם המרכזי שהעיב על המסחר בוול סטריט אתמול היה הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הפד, שחשפו חילוקי דעות חריפים בין חברי הפד בכל הנוגע למדיניות המוניטארית. מספר בכירים בפד מאמינים שיש להעלות את שיעורי הריבית כבר בזמן הקרוב. מהעבר השני, ישנם בפד מי שמאמינים שהכלכלה חלשה מדי אפילו כדי להמשיך עם צמצום ההקלה הכמותית. בתוך כך, דניס לוקהארט, ראש שלוחת הפד באטלנטה, אמר אתמול כי רק ארועים דרמטיים ישנו את קצב צמצום הרכישות וכי העלאת הריבית הראשונה תתרחש במחצית השנייה של 2015.

לצד זאת, תסיסת הרחוב וההתנגשויות האלימות בין המפגינים והמשטרה באוקריאנה, תאילנד, ונצואלה וטורקיה מלבות חשש בקרב המשקיעים וגורמות לירידה חדה בשער החליפין של מטבעות השווקים המתעוררים.

כמו כן, נתוני הייצור מגוש האירו השפיעו על הסנטימנט. התכווצות בפעילות הייצור והשירותים נרשמה בחודש פברואר בצרפת בעוד גרמניה רשמה צמיחה נמוכה יותר. כך לפי מדד מנהלי הרכש (PMI) בסקטור הייצור והשירותים שפורסם היום והצביע על קריאה של 53 נקודות בפעילות הייצור של גוש האירו ו-51.7 נקודות בסקטור השירותים, נמוך מהציפיות המוקדמות.

מכירת יתרת החזקות המדינה בחברת בזק הושלמה בימים האחרונים בהליך שנוהל על ידי יחידת ההפרטה ברשות החברות. על פי החלטת ממשלה בעניין, התקיים הליך של מכירת, 26,402,256 מניות המהוות 0.97% מסך מניות החברה, למרבה במחיר. במסגרת ההליך פנתה המדינה לגופים המוסדיים בבקשה לקבל הצעות לרכישת המניות. להליך ניגשו שישה גופים פיננסיים, כאשר ההצעה הגבוהה ביותר שנתקבלה הייתה 570.7 אגורות למנייה, אשר מגלמת פרמיה של כ-0.3% על מחיר המנייה הממוצע בשבוע האחרון.

כלל ביוטכנולוגיה הודיעה הבוקר כי אנדרומדה, החברה בת שלה, רכשה מטבע את יתרת הזכויות שהיא מחזיקה בתרופת DiaPep277, לטיפול בסכרת מסוג 1 וכן את המניות שטבע מחזיקה באנדרומדה, תמורת סכום כולל של כ-72 מיליון דולר.

שותפויות תמר מרכזות עניין לאחר שאתמול דיווחו על חתימת הסכם ראשון למכירת גז טבעי מהמאגר לחברות הירדניות Arab Potash ו-Jordan Bromine הפועלות בצדו הירדני של ים המלח. מכירת הגז תבוצע באמצעות חברה אמריקאית בשם NBL גז טבעי שבשליטת נובל אנרג'י המחזיקה בכ-36% מהזכויות בתמר לצד ישראמקו (28.75%),דלק קידוחים ואבנר (15.625% כל אחת) ודור גז (4%). היקף ההסכם עומד על -500 מיליון דולר.

קבוצת אשטרום נכסים דיווחה היום על תוצאותיה ברבעון הרביעי של 2013 ולשנה כולה. בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח נקי של ל-153.8 מיליון שקל ב-2013, גידול של כ-240% לעומת 2012. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-340.9 מיליון שקל ב-2013, בהשוואה ל-192.4 מיליון שקל ב-2012.

בית המשפט העליון, דחה אתמול את ערעורה של כיל וקבע כי המסמכים מהליכי הבוררות שהתנהלו בין המדינה לבין החברה בנושא התמלוגים מהשימוש במשאב הלאומי אשלג, יפורסמו לציבור.

שופרסל דיווחה אתמול כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-78 מיליון שקל - גידול של 22 מיליון שקל ו-39% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-2.9 מיליארד שקל - גידול של כ-4.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.