בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת לאחר המאקרו

קיפאון בפעילות הייצור בסין ■ צמיחה נמוכה מהצפי בפעילות הייצור והשירותים בגוש האירו

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ה') במגמה מעורבת לאחר ירידות שערים במשך מרבית היום, על רקע מספר נתוני מאקרו שליליים ברחבי גוש האירו ובסין ולאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות. המשקיעים הגיבו גם לפרוטוקולי הריבית של הפד שהצביעו על חילוקי דעות בנוגע למדיניות התמריצים.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס מציין היום כי "נתוני מאקרו שליליים עשויים להוציא מהלך תיקון מהיר". לדבריו, "במציאות מאקרו כלכלית לא מעודדת, הניסיון הפדרלי להפסיק את הזרמת הכסף הזול לשוק עלול להרעיד את השווקים במידה ולא יהיה מידתי".

האירוע המשמעותי ביותר שהכביד אתמול על המסחר בוול סטריט היה פרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה שערך הפד בשלהי חודש ינואר. הפרוטוקולים חשפו חילוקי דעות חריפים בין חברי ועדת השוק הפתוח בכל הנוגע למדיניות המוניטארית. מספר בכירים בפד מאמינים שיש להעלות את שיעורי הריבית כבר בזמן הקרוב בעוד אחרים סבורים כי הכלכלה חלשה ולכן יש להמשיך בתוכניות התמריצים. בתוך כך, דניס לוקהארט, ראש שלוחת הפד באטלנטה אמר אתמול כי רק ארועים דרמטיים ישנו את קצב צמצום הרכישות וכי העלאת הריבית הראשונה תתרחש במחצית השנייה של 2015.

בזירת המאקרו המקומית פורסמו נתוני פעילות הייצור והשירותים ברחבי היבשת. התכווצות בפעילות הייצור והשירותים נרשמה בחודש פברואר בצרפת בעוד גרמניה רשמה צמיחה נמוכה יותר. כך לפי מדד מנהלי הרכש (PMI) בסקטור הייצור והשירותים שפורסם היום והצביע על קריאה של 53 נקודות בפעילות הייצור של גוש האירו ו-51.7 נקודות בסקטור השירותים, נמוך מהציפיות המוקדמות.

יצרניות הסחורות רשמו היום ירידות בעקבות ההאטה בפעילות הייצור בסין (על כך בהמשך). מניית TUI AG ירדה בגרמניה לאחר שאחד מבעלי המניות הגדולים בחברה הודיע כי בכוונתו למכור את ההחזקות שלו בחברה.

הין מתחזק - הניקיי נופל

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ה') בירידות חדות, בהובלת מדד הניקיי היפני שנפל ביותר מ-2%. המשקיעים הגיבו לנתון מאקרו שלילי בסין שהצביע על האטה בפעילות הייצור, זה החודש השני ברציפות.

האירוע המרכזי שמעיב על המסחר הוא מדד מנהלי הרכש לחודש פברואר של HSBC. המדד רשם קריאה של 48.3 נקודות ובכך הצביע על האטה בפעילות הייצור בסין, זה החודש השני ברציפות. צפי האנליסטים בשוק עמד על קריאה של 49.5 נקודות.

מעבר לכך, הין היפני מתחזק מול המטבעות המרכזיים לאחר שפורסם כי הגירעון המסחרי של המדינה התרחב לרמת שיא בחודש ינואר, 1.82- טריליון ין.

מניית AMP Ltd מזנקת בכ-7% ואילו מניית Fairfax טסה יותר מ-20%.