מנהלת "קבוצת שיין": "בקריירה 200 קמ"ש גם צריך לעצור"

שירה שיין - שותפה ומנהלת ב"קבוצת שיין" - עסק משפחתי שבסיסו משרד עוה"ד שהקים אביה, מיכאל שיין, מדברת על סדר העדיפויות שלה בחיים: "אני קודם כל בן-אדם, אחר כך אמא, ורק אז הקריירה"

את שירה שיין אני פוגש ב"רום סרוויס", מקום טרנדי וחביב בפינת הרחובות דיזנגוף וארלוזורוב בתל-אביב. העיצוב המושקע מושך לעת ערב, מלבד מקומיים שמחליטים להתחיל את בילוי חמישי שלהם מוקדם מן הרגיל, גם כמה תיירים שבאו לחפש חורף חם ומעניקים למקום תחושה כאילו הועתק לכאן מאחת מערי אירופה.

גם שיין נראית קצת כאילו הועתקה לכאן מתרבות אחרת: אביה הוא יליד לונדון ואמה ילידת זימבבואה עוד מהימים שנקראה רודזיה. שיין גדלה בבית דתי-מסורתי ברעננה, אבל הפתיעה אותם כשבגיל 13 נרשמה בעצמה לתיכון חילוני. לדבריה, ההורים אמנם הופתעו אבל לא כפו עליה את רצונם: "זה לא היה ממקום של מרד בהורים, אלא מתוך רצון להיות נאמנה למי שאני". גם בהמשך חייה היא הוכיחה שהיא לא ממש ילדת שמנת קלאסית מרעננה כשטיילה לבדה במזרח: "כשאני שומעת היום על כל מעשי האונס בהודו, זה די מוזר לי כי אני טיילתי שם לבדי בחופשיות, כשלפעמים נסעתי באוטובוס או ברכבת כתיירת מערבית, אישה יחידה, ולא הרגשתי מאוימת בשום צורה".

שיין היא שותפה ומנהלת ב"קבוצת שיין" עסק משפחתי שבסיסו משרד עוה"ד שהקים אביה, מיכאל שיין ב-1977. לצד המשרד, הוקם בתוך קבוצת שיין "אם.אס.איי שיין גלובל פמילי אופיס". משרד עו"ד מיכאל שיין ושות' צוין בידי "דן אנד ברדסטריט" כמשרד הגדול ביותר בישראל בתחום "נאמנויות, תיקים וניהול הון משפחתי" והוא מנהל נאמנויות, תיקים והשקעות בהיקף של מיליארדי שקלים. על אף שבסיס הקבוצה נמצא בישראל, כ-90% מלקוחותיה הם זרים. הקבוצה מעסיקה כ-50 עובדים, ביניהם בנקאים, כלכלנים, מומחי מיסוי, נדל"ן ועוד. יש לה משרד נאמנויות בציריך ועסקאות נדל"ן ברחבי העולם. רק בשנה האחרונה (2013), בוצעו בזרוע הנדל"ן של החברה עסקאות בשוק האמריקני בהיקף של מאות מיליוני דולר.

במקביל לשותפות בניהול העסק המשפחתי, נמצאת שיין בעיצומו של פרק ב' מאושר בחייה, כשהיא חולקת את ביתה עם בעלה השני ועם חמש בנותיהם: שלוש שלה ושתיים שלו מנישואיהם הקודמים. "סופי השבוע הם כמובן האהובים עליי ביותר, אם זה בשישי בבוקר עם המשפחה והחברים כשאני בטרנינג ונהנית לבשל לכולם, או בשבת בבוקר כשכולן מגיעות להתכרבל אתי במיטה".

לפני כמה שבועות חגגה שיין יום הולדת 40.

- יש משבר?

"לא בדיוק משבר, אבל תראה. הייתי בטוחה שבגיל 40 אתה אמור להיות שלם כבר עם כל השריטות שלך. הייתי בטוחה שלא יקרה לי כלום, אבל פתאום החיים התחילו קצת לחלוף מולי, כך שאני מניחה שזה מין קטע רוחני שהוא כנראה בלתי נמנע".

- משפט לחיים?

"'דע מאין באת ולאן אתה הולך'. אני קודם כל בן-אדם, אחר כך אמא, ורק אז הקריירה, גם אם זאת קריירה על 200 קמ"ש, צריך לפעמים לעצור ולבשל ארוחת צהריים".

תפריט תרבותי:

טלוויזיה:

"ביומיום, לא יוצא לי לצפות יותר מדי, לכן אני מקליטה סדרות שאני אוהבת: 'שובר שורות', 'האנטומיה של גריי', 'אחוזת דאונטון' או SUITS".

ספרים:

"למרות ששפת האם שלי היא אנגלית, הרי שמלבד ג'ין אוסטין, אני אוהבת מאוד סופרים ישראלים וקוראת רק בעברית. הספר האחרון שקראתי הוא 'מלכת היופי של ירושלים'".

מוזיקה:

"אוהבת מאוד את עידן רייכל, וכמעט את כל הלהקות של שנות ה-80. אני שומעת מוזיקה בעיקר באוטו, בנהיגה, תמיד בפול-ווליום כשרק הטלפונים מפריעים לי".

מחול:

"אני לא הולכת בקביעות לראות מופעי מחול, אם כי אני רקדנית לשעבר. במשך שנים רקדתי באלט קלאסי. זה אמנם השפיע לי לרעה על הגוף, עם כל מיני כאבים בברכיים, בקרסוליים ועוד, אבל מצד שני זה חיזק לי את האופי ונתן לי כלים לעמוד באתגרים גם כשקשה וכואב".

קולנוע:

"מאוד אוהבת. הסרט האחרון שראיתי ומאוד אהבתי הוא 'הזאב מוול סטריט'. אהבתי שהם מוציאים שם הכול החוצה, בלי להסתיר שום דבר. ליאונרדו דה-קפריו פשוט אדיר והשחקנית שמשחקת את אשתו היא פשוט מושלמת. היית מאמין שהיא רק בת 23?".

ספורט:

"צ'יקונג".

- סליחה?

"צ'יקונג. למדתי את זה מאמא שלי שהיא חזקה מאוד באומניות לחימה. יש לה חגורה שחורה דן 4 בקראטה והיא הכניסה את כולנו לזה".

אני מודה שאני האיש האחרון לפרש תורות-לחימה שמשלבות גוף ונפש, אבל אם הבנתי נכון את שיין, מדובר באימונים קצרים, משהו כמו 20 דקות בבוקר ועוד כ-20 דקות בערב, כשאתה בונה את האנרגיה שלך ואז משחרר אותה.

- עוד משהו? תחביבים? טיולים?

"לא בדיוק תחביב, אלא יותר טראומה: כשהייתי ילדה קטנה בזימבבואה הפחידו אותי מנחשים ועד היום יש לי פוביה בנושא: כל סרט טבע תמים שיש בו גם נחשים הוא כמו סרט אימה בשבילי. כך גם הסדרה 'תעופה בחקירה', אני טסה לא מעט ומדחיקה את המחשבה על כך שמשהו עלול לקרות".

שירה שיין:

תפקיד: שותפה ומנהלת ב"קבוצת אם.אס.איי שיין"

גיל: 40

מצב משפחתי: נשואה 3 ("בעצם זה 3 2 כי בחלק גדול מהזמן גרות איתנו גם שתי הבנות של בעלי מנישואיו הקודמים)

מגורים: רעננה

עוד משהו: "אני חקיינית מעולה, באמת: אני יודעת לחקות את כל סוגי המבטאים שיש. תמיד אומרים לי שאם לא הייתי הופכת לעורכת דין, בטח הייתי שחקנית"