המסחר בוול סטריט ננעל בעליות; טסלה זינקה ב-8.4%

שטף נתוני מאקרו פורסמו היום: תביעות האבטלה השבועיות, מדד המחירים לצרכן ועוד ■ מגה עסקה: פייסבוק רוכשת את וואטסאפ ב-16 עד 19 מיליארד דולר - המניה סגרה בעלייה של 2.3%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות לאחר פרסום נתוני מאקרו, ולאחר סגירה מעורבת בבורסות אירופה. שטף נתוני מאקרו מאכזבים בסין, יפן וגוש האירו הכביד על השווקים מוקדם יותר במהלך יום המסחר, זאת לצד פרוטוקולי ישיבת הריבית שפורסמו אתמול.

אתמול ננעל המסחר בירידות שערים לאחר פרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית של הפד מחודש ינואר, שחשפו חילוקי דעות חריפים בין חברי ועדת השוק הפתוח. מספר בכירים בפד מאמינים שיש להעלות את שיעורי הריבית כבר בזמן הקרוב בעוד אחרים סבורים כי הכלכלה חלשה ולכן יש להמשיך בתוכניות התמריצים. בתוך כך, דניס לוקהארט, ראש שלוחת הפד באטלנטה מעריך כי העלאת הריבית הראשונה תתרחש במחצית השנייה של 2015.

מארק פאבר: זה לא הזמן לקנות מניות - השוק השורי יקרוס

בסין דווח היום מדד מנהלי הרכש HSBC, שנפל לשפל של 7 חודשים כאשר רשם קריאה נמוכה מ-50 נקודות בפברואר. הנתון מצביע על קיפאון בפעילות הייצור בסין זה החודש השני ברציפות. בגוש האירו, מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור והשירותים עלה פחות מהצפי. ביפן הגירעון המסחרי התרחב לשיא בחודש ינואר, עניין שהכביד על היום היפני ועל מדד הניקיי.

בזירת המאקרו המקומית התפרסמו היום שלל נתונים מהותיים. לפני פתיחת המסחר התפרסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות שרשמו ירידה של 3,000 לרמה של 336 אלף. מדד המחירים לצרכן עלה בינואר ב-0.1% וב-1.6% ב-12 החודשים האחרונים.

עוד פורסם נתון מדד מנהלי הרכש (ראשוני) של חברת Markit שעלה ל-56.7 נקודות בפברואר. אחרי הפתיחה התפרסמו מדד הייצור של פילדלפיה שרשם קריאה שלילי של 6.3 נקודות ומדד האינדיקטורים המובילים לינואר שרשם עלייה של 0.3%.

טסלה מזנקת

פייסבוק רוכשת את וואטסאפ (WhatsApp) תמורת 16 מיליארד דולר במניות ובמזומן. לפי תנאי העסקה, פייסבוק תשלם 4 מיליארד דולר במזומן ו-12 מיליארד דולר במניות. העסקה תכלול בנוסף תשלום במניות רדומות בסך של 3 מיליארד דולר למייסדי וואטסאפ ולעובדי החברה, על פני 4 שנים. (לסיפור המלא)

השאלות הגדולות סביב עסקת פייסבוק-וואטסאפ

למה מניית בלקברי מזנקת ואיך זה קשור לעסקת וואטסאפ?

יצרנית הרכב החשמלי טסלה פרסמה אתמול לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות. ברבעון הרביעי מסרה טסלה 6,892 כלי רכב מודל S, בהתאם לצפי החברה. בשורת הרווח דיווחה החברה על 0.33 דולר למניה על הכנסות של 761 מיליון דולר, מעל הצפי שעמד על 0.25 דולר למניה על רווח של 713 מיליון דולר. המניה מזנקת.

לפני פתיחת המסחר וול-מארט דיווחה על עלייה בהכנסות ל-129.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2013, לעומת 127.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה ירד ל-1.36 סנט.

ענקית המחשבים HP תפרסם היום את תוצאותיה לאחר המסחר וצפויה לרשום רווח נקי של 85 סנט למניה. גרופון צפויה לדווח על רווח של 2 סנט למניה.