נעילה חיובית בבורסות אירופה על רקע הסכם באוקראינה

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית ■ מדד הניקיי זינק בכ-2.9% בטוקיו

עליות שערים נרשמו היום (ו') במרבית בורסות אירופה, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש.בוול סטריט ננעל המסחר בעליות שערים, כאשר באירופה ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות באוקראינה.

הסכם לפיתרון המשבר באוקראינה הושג בין הנשיא ויקטור ינוקוביץ' לבין האופוזיציה במדינה - כך נמסר הבוקר בהודעה רשמית של לשכת הנשיא במדינה. בשיחות שבהן גישרו הצדדים על הפערים, ואשר נמשכו כשמונה שעות, תיווכו שרי החוץ של גרמניה, צרפת ופולין. עוד נמסר, כי ההסכם בין הצדדים ייחתם בסביבות השעה 12:00, אולם לא נמסרו פרטים על סעיפי ההסכם. עם זאת, כלי תקשורת המדינה מדווחים כי הנשיא הסכים להקדמת הבחירות לדצמבר.

מרבית בורסות אסיה נסחרו היום (ו') במגמה חיובית, לאחר העליות שנרשמו אתמול בוול סטריט. מדד הניקיי בטוקיו הוביל את העליות.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ה') בעליות לאחר פרסום נתוני מאקרו, ולאחר סגירה מעורבת בבורסות אירופה. שטף נתוני מאקרו מאכזבים בסין, יפן וגוש האירו הכביד על השווקים מוקדם יותר במהלך יום המסחר.

בסין דווח אתמול כי מדד מנהלי הרכש של HSBC נפל לשפל של 7 חודשים כאשר רשם קריאה נמוכה מ-50 נקודות בפברואר. הנתון מצביע על קיפאון בפעילות הייצור בסין זה החודש השני ברציפות. בגוש האירו, מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור והשירותים עלה פחות מהצפי. ביפן הגירעון המסחרי התרחב לשיא בחודש ינואר.

מנגד, בארה"ב פורסם מדד מנהלי הרכש (ראשוני) של חברת Markit שעלה ל-56.7 נקודות בפברואר.

בטוקיו רשמו מניות פנאסוניק וסופטבנק עליות חדות של קרוב ל-4%. בשנחאי רשמה מניית פטרוצ'יינה ירידה של 3.3%.