טבע: צעד נוסף לקראת אישור לשיווק משאף ייחודי באירופה

ענקית התרופות הודיעה כי קיבלה חוות דעת חיובית מטעם הגוף המייעץ לסוכנות האירופית לתרופות (EMA) בנוגע לאישור הספירמוקס, משאף חדשני עבור חולי אסטמה ■ השוק הגלובלי של משאפים מסוג זה - כ-14 מיליארד ד' בשנה

טבע הודיעה היום (ו') כי קיבלה חוות דעת חיובית מטעם הגוף המייעץ לסוכנות האירופית לתרופות (EMA) בנוגע לאישור שיווק ה-DuoResp® Spiromax, משאף חדשני עבור חולי אסטמה ומחלת ריאות חסימתית כרונית.

החלטה זו של הוועדה המייעצת סוללת את הדרך לקראת אישור סופי של הסוכנות האירופית בחודשים הקרובים.

משאף הספירומקס משתמש בטכנולוגיה ייחודית המופעלת על ידי שאיפה המבטיחה מינון עקבי של המנה למשך כל הטיפול. המשאף פותח על מנת לשפר את נוחות השימוש ולהבטיח עקביות מיטבית במינון הנלקח לאורך השימוש במשאף. הספירומקס יכנס, כאשר יאושר לשווק, לשוק ה- ICS/LABA של משאפי מינון משולב קבוע אשר לו מכירות גלובליות כוללות של 13.9 מיליארד דולר בשנה, ומכירות של 4.4 מיליארד דולר באירופה.

"אנו בונים על צמיחה חזקה בתחום הנשימתי," אמר ד"ר מיקל היידן, נשיא מחקר ופיתוח גלובלי והמדען הראשי של טבע. "משאף הספירומקס מהווה תוספת חשובה לתיק המוצרים הנשימתיים שלנו ותומך באסטרטגיה שלנו להגיע למעמד מוביל בתחום הנשימתי עם צבר מוצרים רחב ומבודל, אשר צפוי לייצר הכנסות של מיליארדי דולרים עד סוף העשור."

טבע הודיעה כי בנוסף על בקשת האישור האירופאי, בקשות נוספות יוגשו במספר מדינות מרכזיות ברחבי העולם.