נעילה חיובית בבורסה; אפריקה טסה 8.5%, פועלים 2.1%

מגמה מעורבת באירופה ועליות בוול סטריט - מדד ה-S&P בשיא תוך יומי חדש ■ הראל פיננסים: המשיכו לשמור על חשיפה של 80% למניות ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.19 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסה באחד העם (ב') נחתם בעליות שערים לאחר שאתמול הסתיים המסחר במגמה מעורבת. מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-1%, בהובלת מניות הבנקים שטיפסו עד כ-2%. זאת על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות שערים בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.19 מיליארד שקל.

היום ב-17:30 צפויה הוועדה המוניטארית של בנק ישראל להודיע כי הריבית לחודש מארס תישאר ללא שינוי על 1%. חרף הנתונים הכלכליים המאכזבים שפורסמו לאחרונה ואשר העידו על ההאטה בצמיחת המשק, רק כלכלנים מעטים מעריכים שבנק ישראל יפחית את הריבית ב-0.25% ל-0.75%.

אתמול חשף "גלובס" כי בנק ישראל יגדיל את משקלן של המניות בתיק הנכסים של הבנק, שהגיע בינואר לכ-81 מיליארד דולר. משקל המניות יגדל ל-8%, לרמה של כ-6.5 מיליארד דולר. לפי החלטת הוועדה, בראשות הנגידה קרנית פלוג, משקלן של מניות בתיק ההשקעות יכול להגיע לכ-12%. עם זאת, כבר בחודש האחרון נחשף ב"גלובס" כי בנק ישראל יגדיל לשיעור של 12% רק במצב של משבר - "אז הנכס הוא מאוד-מאוד זול", לשון בכיר בבנק ישראל. עוד נודע כי נכון לסוף 2013, משקלן של המניות בתיק הגיע לכ-6.15%.

בבית ההשקעות הראל פיננסים ממליצים למשקיעים להמשיך לשמור על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, חשיפה של 80%, כאשר 60%-70% למניות בישראל. האנליסטים מסבירים כי היעדר אלטרנטיבות השקעה בשל הריבית הנמוכה ימשיך לתמוך במניות. (לסיפור המלא)

טבע תמשיך לעלות?

שבוע מסחר חיובי במיוחד עבר על מניית טבע בוול סטריט. המניה הוסיפה לערכה כ-10% וננעלה ביום שישי במחיר של כ-48.5 דולר, שמשקף לחברת התרופות שווי של 41.1 מיליארד דולר. למעשה, רק בשבוע האחרון נוספו לשווי השוק של טבע כ-3.9 מיליארד דולר, ומניית החברה רחוקה כבר כ-35% מהשפל שנרשם בתחילת נובמבר 2013 - ימים ספורים לאחר הדחת המנכ"ל הקודם, ד"ר ג'רמי לוין. (לסיפור המלא)

בתוך כך, אסיפת בעלי המניות של טבע תתכנס היום לאשר את תנאי ההעסקה של המנכ"ל החדש, ארז ויגודמן. חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי ממליצה להתנגד לתגמולים המוצעים, בעיקר על רקע העובדה שהאופציות שיוענקו לו נמצאות "בתוך הכסף".

מניית אפריקה ישראל המשיכה לעלות גם היום. בסקירה של אתר "ספונסר" מאתמול נכתב כי ייתכן והמניה החלה בגל עליות נוסף לאחר מימוש של 18% מהשער הגבוה השנתי.

חברת אורביט דיווחה היום כי הכנסותיה הסתכמו ברבעון הרביעי של 2013 ב-13.7 מיליון דולר, גידול של 27% לעומת כ-10.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2012. הרווח התפעולי של אורביט גדל והסתכם ברבעון בכ-1 מיליון דולר, גידול של למעלה מפי 7 לעומת 130 אלף דולר ברבעון הרביעי ב-2012.

חברת אליום מדיקל הודיעה היום כי השלימה גיוס של כ-6.7 מיליון שקל באמצעות הקצאה של מניות למשקיע פרטי. לאחר ההנפקה יהפוך המשקיע לבעל עניין בחברה והוא יחזיק ב- 19.95% מהחברה שהם כ-16.07% בדילול מלא. המחיר בהנפקה נקבע על 12.16 אגורות.

אתמול דיווחנו כי איש העסקים אלכסנדר גרנובסקי פועל למכירת השלד הבורסאי של חברת ZBI לסוחר השלדים כפיר זילברמן, תמורת כ-2 מיליון שקל.