נעילה חיובית באירופה; מניית HSBC ירדה כ-3%

בנק HSBC דיווח היום על רווח לפני מס של 22.57 מיליארד דולר ב-2013 ■ יציבות במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק ■ מדד אמון העסקים (IFO) המשיך לעלות בחודש פברואר

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') בעליות שערים על רקע העליות בוול סטריט, ולאחר ירידות בבורסות אסיה. ברקע למסחר, המשך פרסומי דוחות כספיים ונתוני מאקרו בעולם.

בנק HSBC דיווח היום על רווח לפני מס של 22.57 מיליארד דולר ב-2013 .

בגרמניה פורסם היום מדד אמון העסקים (סקר ה-IFO), שהמשיך לעלות זה החודש הרביעי ברציפות. המדד טיפס לרמה של 111.3 נקודות בפברואר, לעומת 110.6 בינואר. אנליסטים ציפו לקריאה של 110.5 נקודות.

נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי אותת אתמול כי פגישת הריבית של חודש מארס עשויה להיות קריטית עבור עתיד המדיניות המוניטארית של גוש האירו והאם הוא יחליט לספק תמריצים נוספים. "עד אז יהיה לנו כל המידע הדרוש כדי להחליט האם לפעול או לא", אמר דרגי במסגרת פגישת מעצבי המדיניות הכלכלית ומנהיגי מדינות ה-G-20 באוסטרליה.

בבורסות אסיה, על רקע חששות מצמצום באשראי בסין למיזמי נדל"ן. ירידות קלות נרשמות במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק.

"צמצום באשראי בסין הוא לא טוב לשווקים בטווח הקצר אולם אם המימשל שם יצליח לשפר את איכות האשראי בטווח הארוך זה יהיה טוב לצמיחה הגלובלית", אומר לבלומברג ג'ורג' בודוראס, מנהל השקעות במלבורן.

נציגי פורום 20 הכלכלות הגדולות בעולם נפגשו בסוף השבוע בסידני, אוסטרליה, ולאחר דיונים שקיימו הגיעו להחלטה להציב יעד חדש לצמיחה גלובלית של יותר מ-2% לשנה ב-5 השנים הקרובות. כך מסר גורם המקורב לדיונים. זאת הפעם הראשונה שפורום ה-G20 מציב יעד צמיחה עולמי ועם זאת מדובר ביעד מתון מאוד. קרן המטבע העולמית מעריכה כי הכלכלה הגלובלית תצמח השנה ב-3.75% ו-4% בשנת 2015.

בפתיחת הכנס אמר שר האוצר האוסטרלי, ג'ו הוקי, כי הוא מאמין שפגישת ה-G20 הזו "תצליח לבסס מסגרת אמיתית להגברת הצמיחה בכלכלה הגלובלית למשך חמש השנים הקרובות". התוכנית, שהוכנה על ידי קרן המטבע הבינלאומית, מהווה שינוי כיוון מצד ה-G20 לעבר חשיבה מבוססת צמיחה, במקום דיונים אודות צמיחה נגד צנע, כפי שהיה נהוג עד כה.

בטוקיו רשמה מניית סופטבנק ירידה של כ-1% והונדה מוטור ירדה ב-1.3%. מניית ראקוטן מנגד רשמה עלייה חדה.