SimilarWeb מגייסת עשרות מיליוני ד': "ננפיק תוך שנתיים"

SimilarWeb מפתחת כלי לניטור וניתוח טראפיק לאתרי אינטרנט ■ לאחרונה גדלה חברת SimilarWeb וגייסה 20 עובדים חדשים תוך חודש וחצי

חברת הסטארט-אפ SimilarWeb, שמפתחת כלי לניטור וניתוח טראפיק לאתרי אינטרנט, מגייסת עשרות מיליוני דולרים מחברת המדיה הדרום אפריקאית Naspers.

החברה לא מסרה את היקף הגיוס, אך מדובר בכמה מיליונים דולרים לאחר שעד היום גייסה 7 מיליון דולר מיוסי ורדי, משה ליכטמן, נפתלי השקעות של משפחת רקאנטי וקרן הון דוקור מקבוצת ון ליר לצד לורד דיוויד אליאנס.

חברת Naspers אמנם אינה מוכרת בישראל, אך נחשבת לחברת המדיה הגדולה ביותר מחוץ לארה"ב ויפן. היא בעלת מניות מיעוט בחברות אינטרנט מובילות כמו mail.ru הרוסית ו-tencent הסינית. החברה נסחרת בבורסה בדרום אפריקה (JSE) לפי שווי של 48 מיליארד דולר.

בין היתר משקיעה החברה באפליקציית המסרים המיידים ההולנדית Nimbuzz, באתר הסחר האלקטרוני מהמובילים בהודו Flipkart ובנוסף היא מחזיקה בעיתונים ואתרי אינטרנט שונים. עבור Naspers זו ההשקעה הראשונה בישראל.

חברת SimilarWeb הוקמה כבר ב-2009 על-ידי אור עופר וניר כהן, אך לפני למעלה משנתיים שינתה כיוון מתוספים להורדה לפעילותה כיום - ניטור וניתוח של תנועת הגולשים והטראפיק באינטרנט. האנליזה המסובכת מאחורי הטכנולוגיה של החברה מספקת תשובות די פשוטות ביותר בצורה ויזואלית וידידותית מאוד.

כך, ניתן לראות מאילו מדינות מגיעים גולשים לאתר מסוים, אילו אתרים מפנים לאתר הנבדק ולאילו אתרים הוא מפנה, אילו מילות חיפוש מביאות את הגולש לאתר ואילו רשתות חברתיות מובילות בהפניה לאתר.

"אנחנו נרגשים לקבל אלינו את Naspers שיעזרו לנו לגדול ולבנות מותג עולמי שיספק כלי מדידה ואנליזה תחרותית לכל עסק דיגיטלי", אומר עופר, המשמש כמנכ"ל SimilarWeb, ומוסיף כי החברה הדרום אפריקאית "הגיעה אלינו לאחר שהשתמשו במוצר שלנו ומאוד אהבו אותו". לדבריו, בעקבות הגיוס והצמיחה הצפויה בצידו, "אנחנו מתכננים להנפיק את החברה בתוך שנתיים".

לאחרונה גדלה חברת SimilarWeb וגייסה 20 עובדים חדשים תוך חודש וחצי, במקביל למעבר למשרדים חדשים במגדל לוינשטיין בתל אביב, במקום שבו שכנו משרדי גוגל בתל אביב, לפני שענקית החיפוש עברה למגדל אלקטרה.

ברבעון הקודם פתחה החברה משרדים בלונדון, בה היא מעסיקה ארבעה עובדים ובחודש הבא היא צפויה לפתוח משרדים גם בגרמניה, כשהתכנון בעתיד הוא לפתוח נציגות גם בארה"ב. המודל העסקי של SimilarWeb מבוסס בעיקר על שירות פרימיום, שמאפשר ניתוח מעמיק יותר של התנועה לאתרים ואליו רשומים כאלפי לקוחות, בהם חברות כמו אדידס, HP ואיביי.