בורסות אירופה סגרו בירידות קלות; "הסוחרים חוששים"

נמשכת הדאגה בסין מהתחממות מחירי הנדל"ן ■ Samsung חשפה אתמול את הגלקסי S5 ■ הכלכלה הגרמנית התרחבה בקצב של 0.4% ברבעון האחרון של 2013

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים, כאשר מדד הבנצ'מרק האזורי נסוג משיא של 6 שנים. זאת על רקע מגמה חיובית בבורסות אסיה ובניו-יורק, ולאחר שמדד ה-S&P 500 טיפס אתמול לשיא תוך יומי חדש. המשקיעים בזריה המקומית התמקדו במספר דוחות של חברות ענק בגוש האירו וכן בהתפתחויות הפוליטיות באוקראינה ואיטליה.

גוש האירו צפוי לצמוח השנה ב-1.2% וב-1.8% ב-2015, לאחר שנתיים של התכווצות. בכל מדינות האיחוד האירופי צפויה צמיחה של 1.5% השנה ו-2% ב-2015. כך נמסר היום (ג') מהמועצה האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי.

עוד נמסר כי שיעור האבטלה צפוי לעלות מעט השנה, לפני שירד ב-2015 ל-10.4% באיחוד האירופי ו-11.7% בגוש האירו.

"למרות המגמה השורית, הסוחרים חוששים מהרמות הגבוהות הללו משום שרק לפני חודש באותן רמות השווקים המתעוררים גרמו לבהלה בשווקים", אמר ג'ונתן סודריה, סוחר מניות בחברת Capital Spreads. "הנתונים האחרונים היו מעורבים אך השווקים התייחסו לחצי הכוס המלאה והמשיכו לעלות".

בזירת המאקרו פורסמה היום בגרמניה הקריאה האחרונה של שיעור הצמיחה ברבעון האחרון של 2013. לפי הנתונים, הכלכלה הגרמנית התרחבה בקצב של 0.4% ברבעון האחרון, בהתאם לתחזיות בשוק ולאומדן הקודם.

באיטליה פורסם נתון המכירות הקמעונאיות שירד בחודש דצמבר ב-0.3%, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על עלייה של 0.4%.

מניית ויבנדי ירדה לאחר שדיווחה על ירידה חדה ברווחים ובמכירות ופספסה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון האחרון של 2013.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת בהובלת מדד הניקיי היפני, וזאת ברקע נעילה חיובית אמש בוול סטריט.

בסין המשיכו לעכל את נתון המאקרו המדאיג, לפיו מחירי הבתים החדשים ב-62 מתוך 70 ערים גדולות בסין עלו בינואר ב-0.38% לעומת דצמבר 2013. הנתון החריף את הדאגה בסין ובעולם מבועת נדל"ן במדינת הענק, ויוביל ככל הנראה את הבנק המרכזי ליזום צעדים נוספים על מנת לקרר את שוק הנדל"ן המקומי.

"כל עוד החדשות שיזרמו לשוק יהיו סבירות, נהיה עדים לשבירת שיאים בשוקי המניות בעולם. הכלכלה העולמית נראית בסדר, יש בינתיים אפסייד למעלה בשווקים", ציין שיין אוליבר, מנהל מחלקת ההשקעות ב-AMP Capital Investors.

SoftBank ריכזה עניין רב בטוקיו לאחר שהצהירה כי היא מעוניינת ברכישת נתח משירות המסרים הסלולרי Line Corp מדרום קוריאה.

ענקית האלקטרוניקה Samsung עמדה במוקד רב לאחר שחשפה אתמול בתערוכת הסלולר בברצלונה את הגלקסי S5, עם מסך גדול, הגנה מפני רטיבות וקורא טביעות אצבע.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]