הדולר התחזק לאחר הורדת הריבית; היציג עלה בכ-0.3%

FXCM ישראל: "עלייה מעל 3.52 שקלים עשויה לתת דחיפה נוספת לצמד עד לגבול העליון של הטווח ב-3.54-3.55 שקלים"

הדולר מתחזק היום (ג') מול השקל לאחר הורדת הריבית המפתיע של בנק ישראל אתמול בערב. הבנק החליט להוריד את הריבית ב-0.25% ל-0.75% נוכח החרפת ההאטה הכלכלית במשק.

שערו היציג של המטבע האמריקאי עלה בכ-0.3% ל-3.517 שקלים והאירו הוסיף לערכו כ-0.4% ל-4.836 שקלים.

"אינדיקטורים שונים לפעילות בינואר הצביעו על התאוששות מסוימת, אולם מדדי אמון הצרכנים ממשיכים להצביע על פסימיות, והנתונים ממשיכים להצביע על היעדר גידול בתעסוקה ובשכר במגזר העסקי", נכתב בהודעת הריבית. הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הדגישה את החשש מהנתונים המקרו-כלכליים האחרונים שהצביעו על החרפת ההאטה, כמו גם את הנתונים המאכזבים שפורסמו בתקופה האחרונה בארה"ב.

בשוק ציפו כי הריבית תיוותר על כנה ברמה של 1%, כך שההחלטה הפתיעה את הפעילים והאנליסטים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי אם הדולר יעלה מעל 3.52 שקלים, ייתכן והוא ימשיך עד 3.55 שקלים.

"נצטרך להמתין ולראות האם נראה המשכיות למומנטום", נמסר מ-FXCM. "מבחינה טכנית, עלייה מעל 3.52 ש' עשויה לתת דחיפה נוספת לצמד עד לגבול העליון של הטווח ב-3.54-3.55 ש'. להורדת ריבית אמורה להיות השפעה יותר ארוכת טווח ובת קיימא מאשר התערבויות נקודתיות במסחר במט"ח. כעת פער התשואה בין השקל לדולר קטן יותר ובכך נפגע התמריץ של הספקולנטים להשקיע בשקל".