קולפלנט מרחיבה הקניין הרוחני: קיבלה פטנט גם באוסטרליה

הפטנט הינו לחלבונים המאפשרים לה פיתוח מוצרים ייחודיים בתחום הביוטכנולוגיה

חברת קולפלנט , העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים רפואיים על בסיס חלבון אנושי המופק מצמחי טבק, מרחיבה את הקניין הרוחני שלה. החברה קיבלה אישור לפטנט באוסטרליה, המרחיב את היקף הנושאים המוגנים של הטכנולוגיה לייצור חומרים מרוכבים מבוססי חלבונים ופוליסכרידים.

חומרים אלו מאפשרים לחברה פיתוח מוצרים ייחודיים בתחום האורתופדיה ובתחומים רפואיים נוספים של ריפוי רקמות. הפטנט הספציפי הוענק לחברה בארה"ב בשנה שעברה, וכעת מרחיבה החברה את ההגנה על הטכנולוגיות שלה בארצות יעד נוספות.

"הפטנט החדש מרחיב את ההגנה על הפורטפוליו הטכנולוגי של החברה, ומאפשר פיתוח מוצרים בעלי תכונות ייחודיות לתיקון רקמות, אשר מיועדים לשווקים הנאמדים במיליארדי דולרים בשנה", מסר יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט.

הפטנט שהוענק הינו בבעלות משותפת של החברה עם יישום, החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית בירושלים. ההסכם בין הצדדים קובע כי לקולפלנט כל הזכויות לעשות שימוש בהמצאה/חלבון לשימושים רפואיים עם בני אדם (שימושים הומאניים) או וטרינריים, לרבות לריפוי או איבחון (דיאגנוסטיקה). ליישום ניתנו זכויות לגבי כל תחום אחר מאשר לאלו של קולפלנט. בתמורה לזכות זו תשלם קולפלנט ליישום 2% תמלוגים ממכירות עתידיות של מוצרים מבוססי החלבונים הללו.