"הבעיה הגדולה בתחום הסעת ההמונים היא בתל-אביב וגוש דן" - כך אמר היום (ג') שר התחבורה ישראל כ"ץ בכנס תשתיות של BDO שהתקיים בתל-אביב.
בהתייחסו לסדרת הכתבות ב"גלובס" על הפיגור בהשקעות בתחבורה הציבורית ועל בזבוזי חברת נת"ע האחראית על הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בת"א אמר כ"ץ כי "הבזבוזים בנת"ע זה לא הכסף הגדול. אני בעד שהמגזר הפרטי יבצע פרויקטים כאלה אבל הסכום של ה-10.7 מיליארד שהציע הזכיין בתל-אביב לא היה ריאלי. הם לא לקחו בחשבון את ההפרש של עלויות ההפקעות ופינוי המים. ה-4 מיליארד שקל (הזינוק בעלויות הרכבת הקלה בשנה האחרונה - ע"ב) - נמצאים שם ולא במגדלי עזריאלי. אני סומך על המנהיגות של נת"ע וההנהלה והרכבת הזו תהיה בשנת 2021.
"כרגע אנחנו עוסקים בקווים נוספים ולא נראה לי שזה יהיה מתקציב המדינה כי מדובר בהשקעות של בין 80 ל-100 מיליארד שקל. ראיתי מחקר שצריך 250 מיליארד שקל - מאה אחוז, אני אשמח; שיביאו לי את הכסף. הצרפתים חזרו על הצעה שהציעו לפני 40 שנה הם מוכנים להקים כאן 2-3 קווים כולל הפעלה ומימון ביניים - אני רחוק מלפסול את ההצעה הזו. הקמנו צוות לבדוק את זה. אנחנו צריכים לפחות 6-7 קווים. הנחינו להוריד מתחת לפני הקרקע ככל שניתן את הרכבות הקלות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.