באיחור של שנתיים: חברות הבת של הרכבת לנדל"ן ולמטענים יוצאות לדרך, לאחר שדירקטוריון הרכבת אישר אתמול מינוי חברי דירקטוריונים נוספים לשתי החברות. ל"גלובס" נודע כי שר התחבורה ישראל כ"ץ בחר שני דירקטורים חיצוניים ושתי דירקטוריות נוספות נבחרו מתוך נבחרת הדירקטורים שהקימו שר האוצר יאיר לפיד ומנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב.
הדירקטורים שנבחרו אתמול ייכנסו לתפקיד לאחר קבלת אישור הוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי בראשות השופט שלום ברנר.
לכל דירקטוריון כבר מונו שלושה חברי דירקטוריון מטעם הרכבת, עם המינויים החדשים יגיע מספר חברי הדירקטוריון לחמישה ויחצה את הסף הדרוש למניין חוקי.
לחברה הבת לפיתוח מתחמים אושרו הדירקטורים רויטל אברהם, נציגת ציבור; שרית (סנדרה) לוי, עובדת משרד התחבורה; עיקאב זחאלקה, עובד משרד האוצר; קרן אצלאן, סמנכ"ל כלכלה, כספים והתקשרויות ברכבת ישראל.
לחברה הבת למטענים אושרו הדירקטורים חגית שוורצמן, נציגת ציבור; רוני רוס, נציגת ציבור; עבד חסדייה, עובד משרד האוצר; חנניה אפנג'ר, עובד משרד התחבורה.
מינוי הדירקטורים התעכב עד כה אצל שרי התחבורה והאוצר, שטענו כל-אחד כי השני מעכב את החתימה. הנהלת הרכבת ביקשה את אישור שר התחבורה למנות באופן זמני את הנהלת הרכבת כחברי דירקטוריון החברות - אך הבקשה לא אושרה. כעת כאמור מונו לשתי חברות הבת דירקטוריונים קבועים.
על הקמת חברות הבת הוחלט בעת חתימת ההסכם לרפורמה ברכבת ב-2 לאפריל 2012. מטרת החברות לייצר לרכבת פעילות עסקית משמעותית בשני תחומי פעילות שהוזנחו עד היום.
הדרך לייזום פרויקטים בנדל"ן נפתחה לאחר חתימת הסכם הפיתוח בין מקרקעי ישראל והרכבת בשבוע שעבר. פיתוח מתחמי נדל"ן ב-30 תחנות רכבת אמור להניב לרכבת הכנסות שנתיות שיגדלו בהדרגה מ-100 ל-400 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.