ההכנסות של 98 מועדוני הכדורגל המרכיבים את חמש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה וצרפת) מסעיף ספונסרים, חסויות והסכמים מסחריים יסתכמו בעונה הנוכחית (2013/14) בסך של 2.1 מיליארד אירו. כך עולה מדוח חדש שמפרסמת סוכנות חקר השוק הגרמנית REPUCOM.
סעיף ההכנסה המרכזי בתוך תחום הספונסרשיפ הוא חסויות הלבשה - שהיווה 422 מיליון אירו (20%) מהעוגה הכוללת. נייקי האמריקאית היא החברה שמשקיעה הכי הרבה בתחום הזה: מעניקה חסות הלבשה ל-21 מועדונים מחמש הליגות הבכירות, בשווי כולל של 166 מיליון אירו. בסך הכל מחזיקה נייקי ב-39% משווי חסויות הלבשה בחמש הליגות הבכירות באירופה.
במחקר, שבחן את כל סוגי הספונסרשיפ למיניהם (חסויות חולצה, חסויות הלבשה, חסויות אצטדיון, פרסום על-גבי שילוט אלקטרוני, תמלוגים מנתוני החסות של הליגות), נמצא כי הפרמיירליג האנגלית מובילה מבין הליגות הבכירות בהכנסות הספונסרשיפ שלה.
הגלובליזציה של הפרמיירליג, החשיפה הגדולה שלה ברחבי העולם והעובדה שלמעלה ממחצית מבעלי הקבוצות הם זרים - הופכת גם את הרכב נותני החסות שלה לעולמי מאד באופיו: 77% מהכנסות הספונסרשיפ באנגליה מגיעות מחברות או גופים שאינם בריטים. 16% מתוך הכנסות הגופים הזרים מיוחסות לחברות מהמזרח התיכון (כשהבולטות מכולן הן חברות התעופה אתיחאד ואמירייטס, שמעניקות חסות למנצ'סטר סיטי וארסנל, בהתאמה).
עד כמה החברות מהמפרץ הפרסי הפכו לשחקניות מרכזיות בשוק הספונסרשיפ של הליגות הבכירות בכדורגל האירופי, ניתן ללמוד מהנתון הבא: בכל הקשור להשקעה ממוצעת פר-עסקה, הגופים מהמזרח התיכון מניחים על השולחן הכי הרבה כסף (10.6 מיליון אירו).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.