רשת הפיצריות סבארו מכינה בקשה לפשיטת-רגל בעקבות בדיקה של עסקיה שנמשכה 9 חודשים, לפי מקורות מקורבים לנושא. המהלך, שעשוי להתפרסם בשבועות הקרובים, יאפשר לרשת להתארגן מחדש על רקע האטה בביקוש ועלויות החובות שלה - כך דווח בסוכנות בלומברג.
זו תהיה פשיטת-הרגל השנייה של סבארו ב-3 השנים האחרונות. סבארו ביקשה הגנה מפני נושים באפריל 2011, בנימוק של האטה במכירות והתייקרות חומרי גלם כמו גבינה. בניסיונותיה האחרונים להתייעל, הרשת הודיעה בחודש שעבר על כוונה לסגור 155 מסעדות בצפון אמריקה.
ג'ונתן דדמון, דובר של הרשת, מסר שלשום (ו') כי "בתשעת החודשים האחרונים, ההנהלה החדשה שלנו והיועצים שלה בדקו בצורה יסודית את העסק. אנחנו רושמים התקדמות משמעותית. סבארו ממשיכה להיות מותג חזק עם עתיד ורוד".
הקאמבק של סבארו התבצע בראשות דיוויד קראם, שהתמנה בשנה שעברה למנכ"ל. לפני כן הוא היה בכיר ברשת המזון המהיר וונדי'ס.
מסעדות סבארו מרוכזות בקניונים, שהתמעטות התנועה בהם וההוצאה הצרכנית המצומצמת יותר גבו מחיר גם מעסקי המזון. כדי לקזז צמיחה איטית בצפון אמריקה, הרשת המשיכה להתרחב בחו"ל. בעולם היא מפעילה יותר מ-800 מסעדות, כולל 81 שנפתחו בשנת 2013.
סבארו, שנוסדה ב-1956 על-ידי משפחה בשם זה, הרחיבה את אימפריית הפיצריות שלה ליותר מ-40 מדינות. חברת השקעות מניו-יורק מידאושן רכשה את הרשת ב-2007 ב-417 מיליון דולר, ממש לפני תחילת המיתון בארה"ב.
כאשר הרשת יצאה מפשיטת-הרגל הראשונה ב-2011, הבעלות עליה הועברה לנושים הגדולים, שלהם הייתה חייבת 176 מיליון דולר. מאז היא לא רשמה התקדמות מספיקה בשיפור ביצועיה, לפי דוח של S&P מינואר השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.