קרן בינל' תשקיע 50 מיליון ד' בחברות ישראליות שיפעלו בסין

את הקרן יובילו גופים מישראל, סין וארה"ב: "המטרה היא לאפשר לחברות היי-טק ישראליות לחדור לשוק הסיני ולצמוח בו"

קרן משותפת לגורמים מישראל, סין וארה"ב תגייס 50 מיליון דולר לטובת השקעה בחברות ישראליות. הקרן מוקמת על בסיס שיתוף פעולה בין חברת B&P Management בראשות דיוויד פוקס ושותפו ג'ון חווי, הפועלת בארה"ב ועוסקת בייעוץ ותיווך לגיוס הון עבור חברות ישראליות ואמריקניות; PTL Group - חברת ניהול בראשות צבי שלגו שתומכת בחברות ישראליות בפעילותן בסין והייתה אחת החלוצות בתחום זה, ואזור הסחר והכלכלה WEZ, שבעיר צ'אנגז'ו בסין.

הקרן מתכננת להשקיע את הסכום שתגייס בחברות ישראליות, שיפעלו בהמשך בשיתוף עם גורמים סיניים, יקימו פעילות בסין וייצרו שיתופי פעולה עם גופים עסקיים מסין. עבור הגופים המסחריים, B&P ו-PTL, מדובר במעבר מייעוץ, תיווך ותמיכה בחברות, לפעילות השקעה ישירה, תוך ניצול הקשרים והמעורבות שלהם בשוק הסיני, הישראלי והאמריקני גם יחד. המשקיעים בקרן, לצד הממשלה, צפויים להיות סינים וגם אמריקנים. כל החברות יקבלו גם את שירותי הייעוץ והתמיכה של השותפים, הן לגבי הפעילות בשוק הסיני והן לגבי גיוס הון.

הכרזה הראשונה על הקמת הקרן התקיימה במסגרת כנס IVC שנערך בשבוע שעבר.

הקרן תשקיע בחברות טכנולוגיה שיש להן מוצרים חדשניים המוכנים ליציאה לשוק, אשר כבר פועלות בשוק המערבי ומבקשות להרחיב את פעילותן לשוק הסיני. במקרים ייחודיים, תשקיע גם בסטארט-אפים שנמצאים על סף תחילת שיווק (בטווח של כשנה). המגזרים המועדפים הם: מדעי החיים וציוד רפואי, קלינטק, טלקום, מובייל, online media וטכנולוגיות לתעשייה.

"להגשים חזון"

לדברי דיוויד פוקס מניו-יורק, שותף מנהל בקרן באמצעות חברת B&P Management שבראשותו: "חברנו ל-PTL Group כי השיתוף איתם מאפשר להגשים את החזון שלנו לגבי פעילות חברות ישראליות וזרות בשוק הסיני. טכנולוגיה וחדשנות הן אלמנט חשוב להצלחה בשוק זה, אך לא היחיד. לגבי חברות אמריקאיות שרצו לפעול בסין, לא כולן הצליחו כיוון שלא היתה להן תמיכה מקומית מהסוג שאנו מציעים".

לדברי צבי שלגו, מנכ"ל PTL Group ושותף מנהל בקרן: "המטרה היא לאפשר לחברות היי-טק ישראליות לחדור לשוק הסיני ולצמוח בו אורגנית לאורך זמן, תוך שליטה בעסקיהן. מניסיוננו, המפתח לבניית פעילות כזו הוא הקמת צוות מקומי שיפתח את עסקי החברה בסין כתשתית מינימלית שתאפשר גם צמיחה והתרחבות".