הבורסה ננעלה בעליות קלות; אופקו ירדה 3.2%

נעילה חיובית אמש בוול סטריט ברקע הרגיעה המסתמנת ביחסי רוסיה אוקראינה ■ עסקת "לוויתן" בדרך לפיצוץ? אמש נחשף ב"גלובס" כי משרד האוצר ימליץ לממשלה להטיל מס על יצוא בשיעור הגבוה מזה שדרשה חברת וודסייד

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') ביציבות עם נטייה לעליות קלות, ברקע לעליות השערים החדות של עד 1.75% שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, בעיקר ברקע הרגיעה המסתמנת ביחסי רוסיה-אוקראינה. היום וול סטריט מתנהלת בפתיחת המסחר ביציבות יחסית.

מדד המעו"ף עלה בכ-0.02% לרמה של 1,365.5 נקודות, ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.11% לרמה של 1,269.9 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.14 מיליארד שקל.

העליות בשווקים אמש הגיעו על רקע רגיעה במתיחות הגיאו-פוליטית בין רוסיה ואוקראינה. אתמול נשיא רוסיה פוטין התייחס לראשונה למשבר הרוסי-אוקראיני והבהיר כי בשלב זה אין בכוונתו לפעול צבאית נגד אוקראינה וכי תזוזת הכוחות אינה נובעת מכוונה לפתוח במערכה. יחד עם זאת, פוטין אמר כי רוסיה שומרת את כל האופציות פתוחות, והיא אף קיימה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בין-יבשתי, גם אם הוא נקבע עוד לפני המשבר הנוכחי.

האם עסקת וודסייד לקראת פיצוץ?

דלק קידוחים , אבנר ורציו , השותפות בקידוח "לוויתן", עומדות היום במוקד על רקע האפשרות לפיצוץ בעסקת ההשקעה של וודסייד האוסטרלית במאגר. אתמול נחשף ב"גלובס" כי האוצר ימליץ לממשלה להטיל מס על יצוא בשיעור הגבוה מזה שדרשה וודסייד. החברה מצפה כי המיסוי שתטיל המדינה יתבסס על תשואות של 17%-19% על ההון שתשקיע במיזם, אך הוועדה לבחינת המיסוי על יצוא הגז, שמינה שר האוצר, צפויה להמליץ על הכרה בשיעורי תשואה נמוכים יותר. [לסיפור המלא]

לאחר שהגדיר בשנים האחרונות את מזרח אסיה כיעד אסטרטגי לצמיחת הבנק, הפועלים בוחן הקמת נציגות בשנגחאי שבסין, כך נחשף ב"גלובס".

טבע הודיעה אתמול על קבלת אישור לשיווק גרסה גנרית לטבליות 60 מ"ג של Evista בארה"ב. המכירות של תרופת המקור, אותה משווקת אלי-לילי, מוערכות בכ-824 מיליון דולר בשנה.

בתוך כך, מנהל הכספים של טבע איל דשא אמר היום בכנס של Cowen & Company בבוסטון כי "פיצול של עסקי טבע לא יביא ערך לבעלי המניות".

בריינסוויי הודיעה כי חתמה על הסכם חדש עם אוניברסיטת פלורידה, במסגרתו תשכיר למרכזים הרפואיים של האוניברסיטה 3 מכשירים שהיא מפתחת. החברה לא פרסמה נתונים כספיים לגבי ההסכם.

פרטנר ביקשה ממשרד התקשורת להשיק את הרשת החדשה בדור הרביעי ללא עיכובים וללא תלות במכרז התדרים שהמשרד רוצה לקיים. השר ארדן ייצטרך להכריע האם להתיר לחברה להתחיל בשווק לפני מתחרותיה, או לחסום טכנולוגיה חדשה וזמינה לטובת פלאפון וסלקום.

מניית אופקו ירדה היום לאחר שרשמה אתמול עלייה חדה לאחר פרסום התוצאות ל-2013.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]