נעילה מעורבת באירופה; ה-PMI בגוש האירו זינק בפברואר

מדד מנהלי הרכש (PMI) של גוש האירו הפתיע וטיפס ל-53.3 נקודות בפברואר ■ מדד מנהלי הרכש של HSBC בסין עלה בפברואר ל-51 נקודות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת לאחר שאתמול המדדים המרכזיים טיפסו בשיעור החד ביותר מזה 8 חודשים ובוול סטריט מדד ה-S&P ננעל בשיא חדש. המשקיעים יתמקדו היום במספר נתונים מהותיים בגוש האירו וארה"ב, במרכזם סקר ה-ADP.

אתמול כאמור מדד הבנצ'מרק של היבשת, הסטוקס 600, טיפס ביותר מ-2% בעוד מדד ה-S&P ננעל בשיא של 1874 נקודות בעקבות הרגיעה במפלס המתיחות בין רוסיה ואוקראינה. היום דווח כי נשיא ארה"ב ברק אובמה הציע לפוטין להציב פקחים בינלאומיים בחצי האי קרים במקום חיילים רוסים. החיוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות.

בזירת המאקרו המקומית התפרסמו היום נתוני מדד מנהלי הרכש של גוש האירו, שהפתיע ועלה לרמה של 53.3 נקודות בפברואר, לעומת קריאה קודמת של 52.9 נקודות ומעל התחזיות בשוק, שצפו קריאה של 51.7 נקודות בפברואר.

בארה"ב התפרסם סקר ה-ADP לחודש פברואר, שהצביע על יצירה של 139 אלף משרות, פחות מהתחזיות בשוק שעמדו על יצירה של כ-160 אלף משרות.

מניית אדידס צוללת בכ-3% בגרמניה לאחר שפרסמה תחזית הכנסות שנתית שאינה עומדת בתחזיות האנליסטים. מנגד, מניית Bourbon SA עולה בכ-2% לאחר שפרסמה דוחות טובים מהצפי והודיעה כי היא מגדילה את הדיבידנד ב-34%.

סין מעוניינת בצמיחה של 7.5%

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת ברקע לעליות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, בעיקר הודות לרגיעה המסתמנת בין רוסיה לאוקראינה.

העליות בשווקים אמש הגיעו על רקע רגיעה במתיחות הגיאו-פוליטית בין רוסיה ואוקראינה. אתמול נשיא רוסיה פוטין התייחס לראשונה למשבר הרוסי-אוקראיני והבהיר כי בשלב זה אין בכוונתו לפעול צבאית נגד אוקראינה וכי תזוזת הכוחות אינה נובעת מכוונה לפתוח במערכה. יחד עם זאת, פוטין אמר כי רוסיה שומרת את כל האופציות פתוחות, והיא אף קיימה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בין-יבשתי, גם אם הוא נקבע עוד לפני המשבר הנוכחי.

"האפקט המיידי וכנראה המשמעותי ביותר מהמתרחש באוקראינה כנראה חלף", ציינו הבוקר ב-Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities.

הפעילות התעשייתית בסין רשמה עלייה בחודש פברואר, כך על פי מדד מנהלי הרכש (PMI) הסיני של בנק HSBC, שפורסם היום. המדד רשם עלייה ל-51 נקודות והתאושש משפל של שנתיים וחצי, שנקבע בינואר השנה (50.7 נקודות).

כמו כן הממשל הסיני הודיע כי הוא צופה קצב צמיחה של 7.5% ב-2014 ומציב יעד אינפלציה של 3.5%.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]