שנתיים וחצי אחרי המחאה החברתית, על רקע המודעות הכלכלית הגוברת ומול התלונות שעדיין נשמעות ללא הרף על יוקר המחיה, כדאי לשים לב לנתון המעניין הבא: אחרי יפן, ישראל היא המדינה השנייה בעולם (ביחס לגודל האוכלוסין) עם הביקוש הגדול ביותר לכרטיסים למשחקי הבית של ברצלונה.
רק בשנה החולפת טסו יותר מ-10,000 ישראלים למשחקי הבית של האלופה הספרדית; ולכלל למשחקי שמינית גמר ליגת האלופות שייערכו השבוע כבר נרכשו 3,000 חבילות.
חבילה כזו מתחילה ב-800 אירו (טיסה, 4 לילות וכרטיס למשחק) ומטפסת עד ל-2,000 אירו. למעשה, בכל משחק של הקבוצה המפוארת יש כמה מאות ישראלים בקהל. משבר כלכלי? לא כשמסי, צ'אבי ואינייסטה בתמונה.
"יש 4-5 טיסות בשבוע", אומר עדו ווג, סמנכ"ל התפעול באיסתא ספורט, המשווקת הרשמית של קבוצת הכדורגל של ברצלונה בישראל, ומספר כי הביקוש הרב אפילו גרם לקבוצה לשווק מוצרי פרימיום לחובבי המותג: למשל, בכל משחק חוץ מוכרת מערכת השיווק המשומנת של ברצלונה 20 מקומות ישיבה לאוהדים במטוס הפרטי של המועדון, מתוכם כ-6 (יותר מרבע) מוקצים לישראלים. מחיר התענוג הזה, כולל הטיסה והכניסה למשחק, מתחיל ב-1,000 אירו.
שמעת את זה, דפני ליף? במחאה הבאה, אולי כדאי שתביאי את מסי במקום שלמה ארצי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.