טיול לסופ"ש: סיור מקסים בין הרקפות הפורחות בכוכב יאיר

כשחושבים על מרבדי רקפות חושבים מיד על גבעת הרקפות בכניסה לקיבוץ גלעד שברמות מנשה, אבל מרבדים שלא היו מביישים אותה נמצאים גם קרוב יותר למרכז - ביער האורנים שבשולי כוכב יאיר

עונה מומלצת: חורף בעונת הפריחה

התאמה: כל המשפחה

קושי מסלול: קל מאוד

אורך מסלול: כקילומטר

משך מסלול: כשעה עד שעתיים

הגעה ממחלף אייל: פונים בכביש מס' 551 מזרחה. כעבור 1.8 קילומטרים מגיעים לצומת T , שבו פונים שמאלה בכביש 444. כעבור כ-2 קילומטרים פונים ימינה לכוכב יאיר. חולפים על פני המחסום בכניסה ליישוב ועל פני כיכר גדולה בכניסה לצור יגאל. כעבור 700 מטרים מגיעים לכיכר נוספת שבה פונים ימינה, בדרך הפרחים. כעבור 600 מטרים פונים שמאלה, בדרך המרכז וחונים.

המסלול מעגלי. אין צורך בהקפצת רכבים!

רקפות הן פרח מוגן ואסור לקטוף אותן. וחוץ מזה, במקום יש פיקוח.

בדרך כלל, כשחושבים על מרבדי רקפות קטיפתיים בגוונים שונים של ורוד חושבים מיד על גבעת הרקפות המפורסמת (שכבודה במקומה מונח!) בכניסה לקיבוץ גלעד שברמות מנשה, אבל מרבדים שלא היו מביישים אותה נמצאים גם ביער האורנים שבשולי כוכב יאיר, קרוב הרבה יותר למרכז. אחרי שחונים, צריך לחזור לדרך הפרחים ולחצות את הכביש. מעברו האחר משתרע יער אורנים נטוע, שכל אדמתו מכוסה מרבדים צפופים של רקפות.

אין במקום שביל מסומן, אבל השביל ברור מאוד. הוא חולף על פני עמוד אבן נפול מימין, שרידי רצפת פסיפס ושני בורות מים גדולים משמאל (על פתח העליון שבהם חוליית אבן שלמה), שרידי ישוב גדול שהתקיים כאן בתקופה הביזנטית. משביל זה מסתעפים כמה שבילים נוספים ימינה ושמאלה. הכול כל-כך קומפקטי, שאין כל חשש ללכת לאיבוד.

עם השביל הראשי ניתן גם להמשיך במעלה הגבעה, לצאת מתחומו של חורש האורנים אל אזור צמחייה ים תיכונית, שבו פורחים כעת עצי לבנה רפואי, עוזררים שמפיצים ריח מתקתק וגם עיריות גדולות. השביל מטפס עד ראש הגבעה, בואך מצפור האחים, הצופה על סביבותיו. מכאן ניתן לראות את צפון קלקיליה מדרום ואת הכפרים צופין, ג'ויוס וכפר ג'אמל, הבנויים על שיפולי השומרון, ממזרח. במקום ספסלים שבהחלט מתאימים לפיקניק צנוע, כל עוד מזג האוויר מתאים.

אם כבר מגיעים לכאן אפשר לבקר בחי בר, פינת החי המטופחת של היישוב, שלאחרונה פתחה שעריה גם בפני אורחי חוץ. החי בר נמצא בסמוך לנקודת החניה, בדרך המרכז 1 (טל' 072-2233182).