"חברה ישראלית מספקת חדשנות ולא חייבת להפוך לגדולה"

בנט נעל את היום הראשון של מפגש בניו יורק שמפגיש בין סטארט-אפים ויזמים ישראלים עם קרנות מובילות ומשקיעים בולטים בשוק האמריקאי ■ "כשאתה משתף פעולה עם חברה ישראלית, זה כמו לקחת כדור של חדשנות"

בזמן שבנימין נתניהו זכה לחיבוק ביתי אוהב בוועידת איפא"ק בוושינגטון עם נאום די צפוי, שר הכלכלה נפתלי בנט דילג משם לניו יורק כדי לקבל חיבוק דומה אבל במגרש הביתי שלו - תעשיית ההיי-טק. בנט נעל את היום הראשון של כנס Israel Dealmakers Summit, מפגש שנתי שמארגנת חברת Landmark Ventures בניו יורק, שמפגיש בין סטארט-אפים ויזמים ישראלים עם קרנות מובילות ומשקיעים בולטים בשוק האמריקאי. ממש כמו נתניהו באיפא"ק, בנט זכה לאוזן קשבת מצד קהל תומך ישראל, שמחפש את החדשנות המקומית ואיפה הכי כדאי להשקיע את הדולרים האמריקאים שלו.

"כולם מסתובבים אצלנו עם רעיונות - אם זה בתל אביב ואם זה בהרצליה - אבל לא יצמחו מהם חברות גדולות. אנחנו לא טובים בזה ויש הרבה ביקורת בנושא אבל אני כל כך לא בטוח שזה עד כדי כך גרוע", אמר בנט בנאום שלו. "היתרון הישראלי הוא לא בלבנות חברה גדולה אלא אנחנו טובים בחדשנות. כשאתה משתף פעולה עם חברה ישראלית, זה כמו לקחת כדור של חדשנות - וזה ערך מוסף מספיק טוב".

"כן, ישראלים לא יתנו לכם להשלים משפט או אפילו לצאת מהמעלית לפני שהם נכנסים אליה, אבל כשאתם משתפים פעולה עם חברות ישראליות אתם לא מקבלים רק מוצר, אלא חדשנות מתמשכת", הסביר בנט. "חברות ישראליות לא מחפשות רק עסקה אחת אלא באופן שוטף מבינים את הצרכים של החברה הבינלאומית ואיך לעבוד איתה ויעשו הכול כדי לחתור למטרה. זה בדיוק כמו שלמדתי בצבא איך להשתלט על מטוס - אם אתה לא יכול להיכנס דרך הדלת או החלון, אז תנסה דרך הגג. זה היתרון של חברות ישראליות - אתה אומר להן מה אתה צריך והן כבר דואגות לעשות את העבודה".

בנט דיבר גם על הפיכת באר שבע לבירת הסייבר העולמית ואיך משם מייצרים חדשנות אמיתית. "הבאנו לפארק ההיי-טק בבאר שבע ארבעה סקטורים במקום אחד: יש יחידת מודיעין, יש כישרונות צעירים מהאוניברסיטה, יש חברות טכנולוגיה ויש קרנות הון סיכון. רק תדמיינו איך נראית שם ארוחת צהריים. מצד אחד יושבת חיילת צעירה ממודיעין ומנגד מתכנת צעיר בוגר האוניברסיטה. דברים טובים יכולים לקרות משיחה כזאת - ואני לא מדבר רק על נישואים. חדשנות זה לא משהו שאתה יכול לדרוש או לחוקק חוק שמכריח חברות לייצר חדשנות. זה קורה בגלל אינטראקציה בין אנשים".

הכותב הוא אורח חברת Landmark Ventures בניו יורק.