בית ההשקעות מור נערך להנפקה לפי שווי של 60 מיליון ש'

בעלי השליטה במור - יוסי לוי ודרור קראוס (50%) והאחים בני ויוסי מאירוב (50%) - מעוניינים להנפיק כ-25% מבית ההשקעות ולגייס כ-20 מיליון שקל

בית ההשקעות מור נערך להנפקת מניותיו בבורסה. ל"גלובס" נודע כי בית ההשקעות, שמנהל נכסים בהיקף של כ-6.5 מיליארד שקל, הגיש לרשות ני"ע מכתב כוונות להגשת תשקיף במהלך החודש הקרוב.

בעלי השליטה במור - יוסי לוי ודרור קראוס (50%) והאחים בני ויוסי מאירוב (50%) - מעוניינים להנפיק כ-25% מבית ההשקעות ולגייס כ-20 מיליון שקל לפי שווי של כ-60 מיליון שקל לפני הכסף.

מסתמן כי את ההנפקה תוביל Value Base של ויקטור שמריך ועידו נויברגר, לשעבר המנכ"לים המשותפים של בית ההשקעות דש איפקס (שהתמזג לפני כשנה עם מיטב).

למעשה, נויברגר כבר פנה לכמה בתי השקעות ובדק את נכונותם להשתתף בהנפקת בית ההשקעות, שעיקר פעילותו בקרנות נאמנות והיתרה בניהול תיקים.

הגאות בשווקים פתחה התיאבון

רוב הנכסים של בית ההשקעות מנוהלים בקרנות נאמנות (כ-5 מיליארד שקל, המהווים כ-80% מנכסיו), שבהן אין יכולת שימור או שליטה על הנכסים. חברת קרנות הנאמנות של מור, שבניהולו של אלי לוי, נהנית ממוניטין טוב וממומנטום חיובי בגיוסים. רוב הקרנות של החברה מתמקדות באג"ח וגובות דמי ניהול גבוהים יחסית לתעשייה. לפני כשנה קיבל מור רישיון מרשות ני"ע להקמת חברת קרנות נאמנות (עד אז נוהל בהוסטינג), וכיום הוא השחקן העשירי בגודלו בענף, עם נתח שוק של כ-2%.

סביר כי בעלי מור מבקשים להיפגש עם הכסף בין היתר על רקע הגאות בשווקים בכלל, ובענף הקרנות בפרט. בחודשים האחרונים נהנית חברת הקרנות של מור, כמו שאר התעשייה, נהנית מגיוסים גבוהים, בעיקר בקרנות מניות ואג"ח שנחשבות לרווחיות. על רקע זה הבעלים מוכנים לשאת בעלויות הכרוכות בהפיכת בית ההשקעות לחברה ציבורית.

ממור נמסר בתגובה: "בית השקעות מור, כגוף המנהל בהצלחה יתרה למעלה כ-6 מיליארד שקל, מהווה מטבע הדברים מוקד התעניינות ועניין בשוק ההון.

בהמשך לכך, איננו נוהגים להשיב לשמועות כאלה ואחרות המגיעות מעת לעת לתקשורת, וכך ננהג גם הפעם. במידת הצורך, אנו נוציא כנהוג הודעה מסודרת לכל הגורמים הרלוונטיים לעניין".