נעילה חיובית באירופה; ריבית גוש האירו נותרה על כנה

הבנק האירופאי המרכזי הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.25% ■ הבנק המרכזי הבריטי הותיר גם כן את הריבית על כנה ■ מגמה חיובית בוול סטריט

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') בעליות שערים לאחר החלטות הריבית בגוש האירו ובבריטניה, ועל רקע המאמצים הדיפלומטיים לפתרון המשבר באוקראינה. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, וכעת מתנהל המסחר בניו-יורק בעליות.

הבנק האירופאי המרכזי הותיר היום את הריבית על כנה ברמה של 0.25%. במסיבת העיתונאים שלאחר הודעת הריבית אמר מריו דרגי כי כלכלת גוש האירו צפויה לצמוח בקצב של 1.2% השנה, לעומת התחזית מסוף 2013 שעמדה על 1.1%. הצמיחה ב-2015 ו-2016 צפויה לעמוד על 1.5% ו-1.8%, בהתאמה.

"ההתאוששות צפויה להמשך, גם אם בקצב נמוך", אמר דרגי, אשר חזר על דבריו כי הסיכונים לכלכלת גוש האירו עדיין בנמצא. שיעור האינפלציה בגוש האירו יהיה אף נמוך יותר מהתחזית הקודמת, דרגי אמר, וצפוי לעמוד על 1% - הרבה מתחת ליעד של 2%.

בתוך כך, קרן המטבע הבינלאומית מזהירה מפני הסיכונים שבאינפלציה נמוכה, וקוראת ל-ECB לפעול.

הבנק המרכזי של בריטניה הותיר גם כן את הריבית על כנה ברמה של 0.5%, וגם את היקף רכישות האג"ח שלו, 375 מיליארד ליש"ט.

בארה"ב פורסם אתמול סקר ה-ADP לחודש פברואר, שהצביע על יצירה של 139 אלף משרות, פחות מהתחזיות בשוק שעמדו על יצירה של כ-160 אלף משרות. בנוסף פורסם מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים, שרשם קריאה של 53.3 נקודות בפברואר, לעומת הצפי ל-52.7 נקודות. לאחר פתיחת המסחר פורסם מדד מנהלי הרכש (ISM) שירד ל-51.6 נקודות לעומת הצפי לקריאה של 53.8 נקודות, ולאחר 54 נקודות בינואר.

מספר הבז' של הפדרל ריזרב שפורסם לאחר מכן עולה כי מזג האוויר הקשה בתקופה האחרונה בארה"ב השפיע רבות על ביצועי הכלכלה, ובכל זאת נרשמה התרחבות כלכלית בינואר-פברואר. 8 מחוזות של הפד דיווחו על שיפור בפעילות, שהייתה "מתונה עד בינונית", בעוד 3 מחוזות דיווחו על צמיחה איטית יותר, באשמת מזג האוויר, אשר השפיע בעיקר על מכירות קמעונאיות וייצור.

עליות באסיה

עליות שערים נרשמו היום בבורסות אסיה, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אמש בעקבות פרסום נתוני מאקרו רבים ולקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש פברואר בארה"ב מחר.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול במגמה מעורבת, על רקע נעילה מעורבת בבורסות אירופה ואסיה. המשקיעים התמקדו בשטף נתוני מאקרו מהותיים, ביניהם סקר ה-ADP, מדד מנהלי הרכש וספר הבז'.

ראש ממשלת סין לי קאצ'יאנג הודיע אתמול כי הממשלה מציבה יעד צמיחה של 7.5% ב-2014 ויעד אינפלציה של 3.5%. אנליסטים סבורים כי מצד אחד מדובר בתחזית חיובית שמראה על יציבות, אך מצד שני התחזית תקשה על הממשל הסיני להוציא לפועל רפורמות נרחבות, שבאות על חשבון הצמיחה.

מניית סופטבנק טיפסה 4% בטוקיו. עליות בולטות נרשמות גם במניות יצרניות כלי רכב - נציין את הונדה מוטור.