נעילה שלילית בבורסות אירופה; הדאקס נפל 2%

נתוני התעסוקה בארה"ב במוקד: הצביעו על יצירה של 175 אלף משרות בפברואר - מעל הצפי בשוק, כאשר שיעור האבטלהעלה ל-6.7% ■ אנליסט: "אנחנו יודעים שזה נתון שמושפע ממזג האוויר והוא לא יגיד לנו שום דבר לגבי התחזית לכלכלה האמריקנית"

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ו') בירידו תשערים של יותר מ-1% במרבית הבורסות, לאחר הכרזת הריבית אתמול בגוש האירו ועל רקע החשש מהתחממות נוספת במשבר רוסיה-אוקריאנה. המשקיעים הגיבו גם לנתון התעסוקה בארה"ב שהתעלה על הציפיות.

אתמול הותיר ה-ECB את הריבית על כנה ברמה של 0.25%. במסיבת העיתונאים שלאחר הודעת הריבית אמר מריו דרגי כי כלכלת גוש האירו צפויה לצמוח בקצב של 1.2% השנה, לעומת התחזית מסוף 2013 שעמדה על 1.1%. הצמיחה ב-2015 ו-2016 צפויה לעמוד על 1.5% ו-1.8%, בהתאמה.

"ההתאוששות צפויה להמשך, גם אם בקצב נמוך", אמר דרגי, אשר חזר על דבריו כי הסיכונים לכלכלת גוש האירו עדיין בנמצא. שיעור האינפלציה בגוש האירו יהיה אף נמוך יותר מהתחזית הקודמת, דרגי אמר, וצפוי לעמוד על 1% - הרבה מתחת ליעד של 2%.

בתוך כך, קרן המטבע הבינלאומית הזהירה מפני הסיכונים שבאינפלציה נמוכה, וקראה ל-ECB לפעול, ואנליסטים רבים אכן התאכזבו מכך שדרגי לא הכריז על צעד כלשהו להזרמת נזילות לכלכלה האירופאית.

כ-175 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש פברואר, מעלהצפי בשוק שעמד על תוספת של כ-150 אלף משרות. שיעור האבטלה עלה ל-6.7% בהשוואה ל-6.6% בינואר.

הניקיי עלה 0.9%

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת, לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב מאוחר יותר, ולאחר שאמש טיפס מדד ה-S&P 500 לשיא חדש, 1,877 נקודות. מדד הניקיי עלה היום בשיעור של כ-0.9%.

כאמור, את עיקר תשומת הלב בשווקים יתפסו היום נתוני התעסוקה בארה"ב, שצפויים להצביע על יצירה של 151 אלף משרות, כאשר שיעור האבטלה צפוי להשאר על 6.6%.

"יכול להיות שהשווקים פשוט יתעלמו מזה. אנחנו יודעים שזה נתון שמושפע ממזג האוויר והוא לא יגיד לנו שום דבר לגבי התחזית לכלכלה האמריקנית, שזה מה שאנחנו מאוד רוצים לדעת", אומר מייקל וולפולק מ-BNY מלון.