נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית אופקו טיפסה 2.3%

דוח התעסוקה: כ-175 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בפברואר - מעל הצפי בשוק ■ שיעור האבטלה עלה ל-6.7% (שנתי) ■ הגירעון המסחרי טיפס ל-39.1 מיליארד דולר בינואר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, בצל החשש מהמשבר באוקראינה ועל רקע פרסום נתוני התעסוקה לחודש פברואר, שהפתיעו ועלו מעל הצפי.

"בהחלט גובר החשש מהסערה ברוסיה-אוקראינה והוא מחלחל לשווקים", טוען צ'אד מורגנלנדר, מנהל השקעות בחברת Stifel Nicolaus & Co. "הכלכלה ממשיכה להשתפר בצורה הדרגתית וביצועי השווקים היו טובים מאוד למרות חוסר הוודאות בזירה הגיאו-פוליטית", הוא הוסיף.

החשש מהחרפת המשבר בחצי האי רקים הכביד על המסחר בעקבות דיווחים על כך שחיילים רוסים השתלטו על בסיס חיל האוויר באזור. זאת לצד דיווחים שמטוסים אמריקאים מסיירים באזור.

ואולם, את עיקר תשומת הלב היום תפשו נתוני התעסוקה שהתפרסמו ב-15:30 והצביעו על תוספת של 175 אלף משרות בחודש פברואר, מעל הצפי בשוק שעמד על תוספת של 150 אלף משרות ולאחר שבחודש ינואר נוספו למשק 113 אלף משרות. עם זאת, שיעור האבטלה עלה מעט לרמה של 6.7% (שנתי) בהשוואה ל-6.6% בינואר. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נותר ברמה של 63%.

"יכול להיות שהשווקים פשוט יתעלמו מזה. אנחנו יודעים שזה נתון שמושפע ממזג האוויר והוא לא יגיד לנו שום דבר לגבי התחזית לכלכלה האמריקנית, שזה מה שאנחנו מאוד רוצים לדעת", אומר מייקל וולפולק מ-BNY מלון.

במבקיל, הממשל פרסם את נתון הגירעון המסחרי לחודש ינואר, שהתרחב לרמה של 39.1 מיליארד דולר, לעומת 39 מיליארד דולר בדצמבר. מאוחר יותר פורסם נתון האשראי הצרכני שטיפס בחודש ינואר ב-5.3% או 13.7 מיליארד דולר, נמוך יותר מהאומדן בחודש דצמבר שעמד על עלייה של 6.3%.

באירופה, אתמול הותיר ה-ECB את הריבית על כנה ברמה של 0.25%. במסיבת העיתונאים שלאחר הודעת הריבית אמר מריו דרגי כי כלכלת גוש האירו צפויה לצמוח בקצב של 1.2% השנה, לעומת התחזית מסוף 2013 שעמדה על 1.1%. הצמיחה ב-2015 ו-2016 צפויה לעמוד על 1.5% ו-1.8%, בהתאמה.

"ההתאוששות צפויה להמשך, גם אם בקצב נמוך", אמר דרגי, אשר חזר על דבריו כי הסיכונים לכלכלת גוש האירו עדיין בנמצא. שיעור האינפלציה בגוש האירו יהיה אף נמוך יותר מהתחזית הקודמת, דרגי אמר, וצפוי לעמוד על 1% - הרבה מתחת ליעד של 2%.

בתוך כך, קרן המטבע הבינלאומית הזהירה מפני הסיכונים שבאינפלציה נמוכה, וקראה ל-ECB לפעול, ואנליסטים רבים אכן התאכזבו מכך שדרגי לא הכריז על צעד כלשהו להזרמת נזילות לכלכלה האירופאית.

סלקום פרסמה אתמול את דוחותיה לרבעון הרביעי. רווחיה צנחו ב-46% אשתקד, ובכל 2013 היא הרוויחה 651 מיליון שקל. ברבעון הרביעי רשמה חברת הסלולר ירידה של 14% בהכנסות ל-1.2 מיליארד שקל.

מניית טבע זכתה אתמול להעלאת המלצה מבית ההשקעות Leerink. האנליסטים העלו את ההמלצה לטבע ל"תשואת יתר" בעוד הם צופים התייצבות בתזרים המזומנים החופשי של החברה, מה שיאפשר לה להיות אגרסיבית יותר בכל הנוגע לרכישת חברות אחרות בענף התרופות. לירינק צופה זינוק של 30% ל-65 דולר למניה.

מניית Foot Locker טיפסה בבחדות לאחר שהחברה דיווחה על רווח נקי של 82 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2013, מעל הצפי המוקדם בשוק.

גם מניית GT Advanced Technologies נסחרה בעליות חדות לאחר שאנליסטים בקרדיט סוויס העלו את ההמלצה עליה לביצועי יתר, לעומת המלצה קודמת שהייתה נייטרלית. זאת בעקבו ההסכם האחרון שחתמה החברה עם אפל לאספקת רכיבים טכנולוגים.