נעילה מעורבת באירופה בעקבות נתונים מאכזבים בסין

בין היתר פורסם בסין על ירידה של 18% במשלוחים לחו"ל בחודש פברואר בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, בעוד אנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר של 7.5%

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ב') במגמה מעורבת לאחר שסגרו את השבוע שעבר בירידות לראשונה מאז ינואר. נתוני מאקרו שליליים שפורסמו בסוף השבוע בסין לוחצים מטה את השווקים באירופה ובאסיה.

מדד Stoxx Europe 600 איבד כ-0.6% מערכו לאחר שבשבוע שעבר ירד ב-1.5%. מבין המניות שבלטו היום בשוק, Iliad קופצת ב-17% לאחר שחברת Bouygues הודיעה כי היא במגעים למכור לה חלק מעסקי התקשורת האלחוטית שלה.

רולס רויס מטפסת לאחר שדיימלר מסרה כי תמכור 50% ממיזם משותף של שתי חברות המכוניות בשווי מוערך של 1.9 מיליארד אירו.

ירידות באסיה

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה שלילית, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט ביום שישי ופרסום נתוני מאקרו מאכזבים בסין בסוף השבוע.

נתוני מאקרו מאכזבים פורסמו שלשום ואתמול בסין. היקף הייצוא של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם צנח בחודש שעבר בכ-18% לעומת פברואר 2013 בעוד הייבוא לסין גדל ב-10.1%, נתונים שגרמו לגרעון מסחרי של 23 מיליארד דולר בפברואר. כלכלנים ציפו לגידול של כ-7% בייצוא, ירידה של כ-8% בייבוא ועודף מסחרי של כ-14.5 מיליארד דולר. אנליסטים ציינו בתגובה לנתונים כי מדובר בחודש בודד וייתכן שנוצר עיוות כתוצאה מחגים בסין או תנאי מזג אוויר קשים באיזורים שונים בעולם.

אתמול דווח בסין כי מדד המחירים לצרכן בסין רשם עלייה מתונה של 2% בלבד בפברואר, בהשוואה לפברואר 2013. הנתון היה בהתאם לציפיות הכלכלנים. זהו קצב עליית המחירים האיטי ביותר ב-13 החודשים האחרונים בסין. במקביל, פורסם כי מדד מחירי היצרן רשם ירידה של 2% בחודש שעבר, לעומת צפי כלכלנים לירידה של 1.9%. זהו החודש ה-24 ברציפות שבו נרשמת ירידה במדד זה.

כמו כן פורסם בסין על ירידה של 18% במשלוחים לחו"ל בחודש פברואר בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, בעוד אנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר של 7.5%.

היום פורסם נתון מעודכן לפיו כלכלת יפן צמחה ב-0.7% בלבד ברבעון הרביעי של 2013 לעומת 1% בפרסום הקודם.

ביום שישי הסתיים כאמור המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. את עיקר תשומת הלב תפשו נתוני התעסוקה שהתפרסמו ב-15:30 והצביעו על תוספת של 175 אלף משרות בחודש פברואר, מעל הצפי בשוק שעמד על תוספת של 150 אלף משרות ולאחר שבחודש ינואר נוספו למשק 113 אלף משרות. עם זאת, שיעור האבטלה עלה מעט לרמה של 6.7% (שנתי) בהשוואה ל-6.6% בינואר. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נותר ברמה של 63%.

מניות של יצואניות יפניות גדולות מאבדות גובה בטוקיו על רקע התחזקות הין. טויוטה רושמת ירידה של 1.5% והונדה מוטור יורדת ב-2%.

מניית ריו טינטו צונחת ביותר מ-5% על רקע ירידת מחירי הנחושת.