הבורסה סגרה בעליות; רציו עלתה 2.6%, סלקום 2%

פתיחה מעורבת בוול סטריט ■ תנובה של מבטח שמיר מציג שיפור בתוצאות ■ בריינסווי דיווחה על תוצאות ניסוי ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.18 מיליארד שקל

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות שערים קלות, על רקע העליות בבורסות אסיה ואירופה היום ומגמה חיובית גם בוול סטריט. בורסת אחד-העם סיימה אתמול במגמה מעורבת - המעו"ף הוסיף 0.3% ומחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל. היום מחזור המסחר הסתכם בכ-1.18 מיליארד שקל. מדד המעו"ף רחוק כעת בכ-0.3% משיאו.

מדדי וול סטריט סיימו אמש בירידות שערים של עד 0.2%, כשהנאסד"ק סיים בעלייה מזערית. המשקיעים ניסו לאזן בין נתוני מאקרו מאכזבים מסין לנתוני תעסוקה טובים שפורסמו ביום שישי האחרון בארה"ב.

באסיה הבורסות נסחרו הבוקר בעליות, לאחר שהבנק המרכזי ביפן אמר כי ימשיך את המדיניות המוניטרית המרחיבה - שבמסגרתה הוא יגביר את קצב הזרמת המזומנים לשווקים מ-60 טריליון ין (581 מיליארד דולר) ל-70 טריליון.

מבטח שמיר פירסמה היום את תוצאות החברה הבת תנובה, על רקע המו"מ למכירת השליטה בה לתאגיד המזון הסיני ברייט פוד. מכירות הקבוצה רשמו אשתקד עלייה של 4.4% והסתכמו ב-7.17 מיליארד שקל, הרווח הגולמי עלה ב-4.35% ל-1.97 מיליארד שקל, ורווח התפעולי עלה ב-8.5% ל-614 מיליון שקל. הרווח הנקי של תנובה נחתך ב-55.8% מ-1.176 מיליארד שקל בשנת 2012 ל-520 מיליון שקל בשנת 2013, אך זאת בשל הכנסות ממכירת נכסי נדל"ן מהותיים שהיו לתנובה בשנת 2012 ולא מהרעה בביצועים הכספיים.

בריינסוויי דיווחה היום על תוצאות ניסוי קליני שערכה בבית החולים סורוקה, במטרה לבחון את יעילות מכשיר ה-DEEP TMS שהיא מפתחת בטיפול בהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות במבוגרים. תוצאות הביניים של מחקר זה מעידות, כי גירוי מגנטי מוחי עמוק באמצעות סליל ייעודי לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, הינו בטוח לשימוש ועשוי לשמש כטיפול יעיל להפרעות קשב וריכוז.

מניית אידיבי אחזקות בלטה בעלייה חדה במחזור גבוה.

עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2013 ולשנה כולה ממשיכה במלוא המרץ בבורסה בת"א. אתמול פירסמו דוחות מזרחי טפחות ופרטנר , שדיווחו על ירידה ברווחים.