בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת; הדאקס עלה 0.5%

המדדים המובילים במזרח ננעלו בעליות ■ BOJ מרחיב את הזרמת הנזילות מ-60 טריליון ין (581 מיליארד דולר) ל-70 טריליון ■ האשראי הסיני בחודש פברואר היה נמוך מהתחזיות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר שאתמול ננעלו המדדים בוול סטריט בירידות ועל רקע נתוני מאקרו באסיה ובגוש האירו. בניו-יורק מתנהל המסחר במגמה מעורבת.

בזירת המאקרו המקומית פורסם מאזן הסחר של גרמניה, שהצביע על צמצום העודף המסחרי של הכלכלה החזקה ביבשת לרמה של 17.2 מיליארד אירו בינואר, בהשוואה לאומדן קודם שעמד על 18.3 מיליארד אירו.

בבריטניה התפרסמו נתוני תפוקת הייצור לחודש ינואר, שעלו ב-0.4% בעוד אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 0.3%.

בין המניות שריכזו עניין נציין את ריו טינטו ו-BHP Billiton .

בורסות אסיה ננעלו היום בעליות שערים, לאחר הנעילה השלילית בוול סטריט אמש, ועל רקע חדשות טובות מהבנק המרכזי ביפן (על כך בהמשך). בשעה זו החוזים העתידיים בארה"ב מאותתים על פתיחה שלילית היום ובאירופה צפויה פתיחה מעורבת. הבורסות באסיה סיימו אתמול בירידות שערים על רקע נתוני מאקרו שליליים מסין.

מדדי וול סטריט סיימו אמש בירידות שערים, כשהנאסד"ק סיים בעלייה מזערית. מה שעמד לנגד עיני המשקיעים זה נתוני מאקרו חלשים מסין מול דוחו תעסוקה טוב בוול סטריט מסוף השבוע.

הבוקר בורסות המזרח עלו על רקע התחייבות של הבנק המרכזי היפני להמשיך להזרים נזילות לשווקים. הבנק הודיע כי ירחיב את ההזרמה מ-60 טריליון ין (581 מיליארד דולר) ל-70 טריליון.

"הבנק יצטרך לעשות עוד למען השווקים", אמר טים שרודרס מ-Pengana Capital Ltd במלבורן. "כדי שיהיה שיפור בר-קיימא בכלכלה היפנית צריך שילוב של מדיניות מוניטרית מרחיבה לצד שינויים מבניים גדולים", לדבריו.

מדד MSCI אסיה עולה בכ-0.3% בטוקיו - על כל מניה שיורדת יש שתיים שעולות במסחר. המדד נסוג אתמול משיא של 6 שבועות, ועלה ב-5.7% מהשפל שנרשם ב-4בפברואר.

ברקע גם נתונים שפורסמו היום בסין, לפיהם האשראי בחודש פברואר היה נמוך מהתחזיות - 938.7 מיליארד יואן (153 מיליארד דולר), לעומת שיא של 2.58 טריליון יואן בחודש ינואר. התחזיות היו לסך של 1.31 טריליון.