אפליקציית ההודעות האנונימיות שכבר שווה 200 מיליון דולר

Whisper עונה על הרצון לשמור על סביבה אנונימית ברשתות החברתיות ■ ה"לחישות" הסודיות מופיעות על-גבי רקע ויזואלי וצבעוני באפליקציה

עולם הרשתות החברתיות עובר אבולוציה: אם עד לא מזמן היה חשוב לנו לשתף תחת הזהות האמיתית שלנו, נראה שהאנונימיות חוזרת לאופנה ובגדול. למה חוזרת? כי פעם היינו נכנסים לפורומים וצ'אטים תחת זהות בדויה רק כדי להגיד את מה שעל ליבנו. אחר כך הגיעה פייסבוק ושינתה את הכול לטובת זהות אמיתית ושיתופים שנשארים לנצח ברחבי הרשת.

עכשיו המגמה משתנה. זה התחיל עם Snapchat, האפליקציה הפופולרית שכבר זכתה לשווי של 4 מיליארד דולר ומאפשרת שליחת הודעות בין משתמשים שנעלמות לאחר 10 שניות. במקביל, הרצון לשמור על סביבה אנונימית ממשיכה לתפוס תאוצה גם באפליקציות אחרות.

אחת מהן, שעדיין אינה מוכרת כל כך בישראל, היא Whisper. אפליקציית הלחישות הזו השלימה אתמול סבב גיוס של 30 מיליון דולר שהעניק לה שווי של 200 מיליון דולר, לפי אתר re/code. זה אמנם לא 4 מיליארד הדולרים של סנאפצ'ט, אך בהחלט מדובר בהתחזקות של מגמה זו. בין המשקיעים אפשר למצוא את ענקית האינטרנט הסינית Tencent, שאחראית בין היתר על אפליקציית ההודעות המיידיות הפופולרית WeChat.

אז מה עושה Whisper שהקפיץ את השווי שלה כל כך גבוה? האפליקציה מאפשרת לכל אחד להגיד את אשר על ליבו, ללא החשש שזהותו תיחשף. זה יכול להיות הגיגים או בדיחות וזה יכול להיות, וזה מה שמפתחי האפליקציה מכוונים אליו, סודות כמוסים. ה"לחישות" הסודיות מופיעות על-גבי רקע ויזואלי וצבעוני, שנותן זווית קצת יותר מעניינת לאפליקציה.

האפליקציה, שפופולרית בעיקר בקרב צעירים וסטודנטים, זמינה לאייפון ולאנדרואיד וכן נגישה דרך אתר האינטרנט של החברה. להורדה - לחצו כאן.