מצליחים לחדש

יש חידוש עיתונאי בסדרת הכתבות השבועיות של "חדשות 10"

תחילת הסוף

"בלדה לקיבוץ", א'-ה' חדשות 10 (מ-20:00)

אם יש חידוש עיתונאי במהדורות החדשות בטלוויזיה בשנה האחרונה, הרי הוא בסדרת הכתבות השבועיות של "חדשות 10", שאולי לא מצליחות לנגוס משמעותית ברייטינג של המתחרים החזקים מערוץ 2, אבל כן מצליחות לחדש בכל פעם מחדש. מה שהחל בסדרת הכתבות של מתן חודרוב על היורדים החדשים, הפך לשגרה, בדרך-כלל ברוכה, במהדורת החדשות המרכזית. הפרויקט של השבוע - "בלדה לקיבוץ", נגע ללבי במיוחד. למרות שבעבורי מסמל הקיבוץ את כל היפה ב"ארץ ישראל הישנה והטובה", יש לא מעט שרואים בו כמעט את ההיפך: סמל להתנשאות כלפי חוץ ולניסויים פדגוגיים בילדים מבפנים. ועדיין, סדרת הכתבות של מואב ורדי מצליחה לטלטל אותי לרגע, להחזיר אותי לחופשים אצל הדודה (שנפטרה בשבוע שעבר), והדוד (יבדל"א) בקיבוץ, לחגיגות הביכורים, לשל"ת בנח"ל, או במילים אחרות: לא צריך להיות קיבוצניק כדי להתרגש.

מיקי מאוס?

לא "ספיישל", אבל שלוש תוכניות עם מיקי רורק הערב (ג')

מיקי רורק היה תמיד חידה בעיניי. למרות עשרות שנות קריירה, עדיין לא הצלחתי להחליט אם אני מחבב אותו, אם הוא שחקן טוב ולפעמים אפילו אם הוא זה הוא או השני, נו, ברוס ויליס (חשבו על הסרטים של השניים ונסו להחליף ביניהם, נכון שלא קורה כלום?). ובכל זאת, ללא יד מכוונת מז'אנר ה"ספיישלים", ייראה רורק על המסך שלוש פעמים הערב. מי שכן התכוון לשדר את רורק פעמיים כי טוב הוא ערוץ "יס 2" שיביא שניים מסרטיו הפחות מוכרים של הכוכב: "משחק התשוקה" (20:25), שבו הוא, מוזיקאי כושל, מציל את מייגן פוקס הנאווה, מלאכית שנפלה מגן-העדן ונשבתה בידי גאנגסטר (ביל מארי המצוין). מיד אחר כך, ב-22:00, ישודר "בני אלמוות", מעין פנטזיה ילדותית למדי על נביאה שחוברת לאיכר פשוט כדי ללחום יחדיו במלך רשע. עם כל הכבוד לשני הסרטים, הרי שהאיכויות של רורק עובדות לטעמי יותר כשהוא מביא איתו משהו אפל, כמו למשל ב"עכבר הברים".

מי שכמוני עדיין לא החליט באשר לרורק, מוזמן לפגוש אותו ב"סטודיו למשחק" של ג'יימס ליפטון (23:50, ערוץ 8 "הוט"): אם יש בו רב-שכבתיות, סמכו על ליפטון שיקלף אותו כמו בצל עד שיגיע ללב.