נעילה שלילית בבורסות אירופה; מדד הדאקס ירד 1.3%

נעילה שלילית אמש בוול סטריט ■ צמיחת האשראי בסין הואטה דרמטית בחודש פברואר ■ ענקיות הכרייה באוסטרליה מתאוששות מצניחת מחירי הברזל

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים של יותר מ-1% במרבית הבורסות המרכזיות, בצל החשש מהסלמה במצב באוקראינה ולאחר נעילה שלילית בוול סטריט. כעת נסחרים מדדי וול סטריט במגמה מעורבת עם נטייה לירידות.

תסריט של הטלת סנקציות על רוסיה הולך ומתקרב לאחר שמדינות ה-G7 הצהירו היום כי סיפוח של חצי האי קרים על ידי רוסיה הוא הפרה של החוק הבינלאומי.

מניית G4S Plc נפלה ביותר מ-6% לאחר שדיווחה כי עברה להפסד ב-2013. גם מניית Valeo SA צנחה בכ-2% לאחר שממשלת צרפת מכרה 2.5% מההחזקות שלה ביצרנית חלקי החילוף לרכב.

בבורסות אסיה נרשמו היום ירידות בהמשך לנעילה השלילית אמש בוול סטריט ולאחר פרסום נתון מאקרו בסין.

מניות הבנקים הסיניים הנסחרות בהונג קונג ריכזו עניין לאחר דיווח ממשלתי כי צמיחת האשראי בסין הואטה דרמטית בחודש פברואר. רגולטורים בסין הזהירו מוקדם יותר כי צמיחה מהירה מדי באשראי עלולה לסכן את בריאות המערכת הפיננסית. נציין את China Construction Bank ואת Agricalture Bank of China.

ענקיות הכרייה באוסטרליה נותרו במוקד והתאוששו מהצניחה שחוו מוקדם יותר השבוע בשל הירידה החדה במחירי הברזל למחיר הנמוך ביותר מאז אוקטובר 2012. נציין את Rio Tinto ואת BHP Billiton .

מניותיה של יצרנית האלקטרוניקה הסינית Baoding Tianwei Baobian Electric מושעות מהמסחר לאחר שהחברה דיווחה על הפסד שנתי שני ברציפות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]