בורסות אירופה סגרו בירידות על רקע חששות מהמצב בסין

ירידות בוול סטריט ■ נתוני התפוקה התעשייתית, ההשקעות והמכירות הקמעונאיות בסין הצביעו על צמיחה חלשה מהצפוי לחודשים ינואר-פברואר 2014

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות על רקע נעילה מעורבת בבורסות אסיה ובוול סטריט אתמול וחולשה בניו-יורק היום. המשקיעים חוששים בעיקר מהחרפת המשבר באוקראינה ומהאטה בפעילות הכלכלית בסין.

הכלכלה החזקה באירופה, גרמניה, עומדת בפני האטה כלכלית שעשויה להתפתח לכדי מימוש משמעותי במדד הדאקס. כך מעריך אלעד סלומון, אנליסט בכיר ביוטרייד בית השקעות. לדבריו, ברור מעל לכל ספק שגרמניה היא המבוגר האחראי בקרב גוש האירו. מדובר במדינה עם יציבות פוליטית, אמון צרכנים, תעשיות מפותחות ומאזן מסחרי חיובי בעיקר לשכנותיה ביבשת.

"אף על פי שמדדי המניות בארה"ב נמצאים בשיאים של כל הזמנים, מדד הדאקס לא תואם בהתנהגותו ונראה כי כרגע הסנטימנט הוא שלילי כאשר הפרסומים הכלכליים לאחרונה אכזבו לאחר שפורסם על ירידה בהזמנות ממפעלים והייצור התעשייתי שהיה נמוך מהציפיות. מעבר לכך, האינפלציה נמוכה וצפיות המשקיעים המוסדיים מבשרים על האטה כלכלית", כותב היום סלומון.

גוברים הסיכויים להטלת סנקציות על רוסיה. אתמול הכריזו מדינות ה-G7 כיאם רוסיה תספח את חצי האי קרים האוקראיני תהיה זו הפרה של החוק הבינלאומי. היום הטרף לקריאה זו גם נשיא ארה"ב ברק אובמה שהזהיראת רוסיה מסיפוח חצי האי קרים. ב-16 במארס, נזכיר, יערך משאל עם בקרים לגבי סיפוח אפשרי לרוסיה.

המשקיע הידוע ג'ורג' סורוס אמר אתמול בראיון לבלומברג כי האיחוד האירופי נכנס למצב של סטגנציה, שיימשך 25 שנה וככל הנראה יהיו מדינות שלא ישרדו את המצב הזה וגוש האירו יתפרק. סורוס טען כי משבר החוב הנוכחי שינה היחסים בין המדינות באיחוד האירופי לכאלה של מדינות לוות ומדינות חייבות.

מניית Deutsche Lufthansa AG זינקה לאחר שהודיעה על חלוקת דיבידנד ועל שמירת יעד הרווח התפעולי, אותו היא מתכננת להכפיל בתוך שנתיים. WM Morrison Supermarkets צנחה לאחר שפרסמה אזהרת רווח והודיעה כי תמכור נכסים.

סין הכבידה על המסחר באסיה

המדדים באסיה נננעלו היום (ה') במגמה מעורבת לאחר מסחר חיובי לאורך רוב יום המסחר, זאת בשל נתוני מאקרו חלשים בסין.

נתוני התפוקה התעשייתית, ההשקעות והמכירות הקמעונאיות בסין הצביעו על צמיחה חלשה מהצפוי לחודשים ינואר-פברואר 2014, איתות נוסף להתקררות בכלכלת הענק, שמנהיגיה הצהירו כי הם מעוניינים בצמיחה שנתית בת-קיימא של 7.5%.

התפוקה התעשייתית רשמה עלייה של 8.6% בחישוב שנתי, זאת לעומת צפי מוקדם לעלייה של 9.5%. המכירות הקמעונאיות עלו ב-11.8% לעומת תחזית לעלייה של 13.5%, וההשקעות טיפסו 17.9% לעומת צפי לעלייה תלולה יותר של 19.3%.

"אנחנו מצפים לאכזבות מסוימות בנתוני סין, אשר צפויות להשאיר את הסנטימנט כלפי סין מעט שלילי", ציינו מוקדם יותר הבוקר בברקליס קפיטל בהודעה ללקוחות. בבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל כתבו כי "השווקים כבר מביעים פחד מפני האטה בסין, והנתונים היום יעשו מעט מאוד על מנת להרגיע את החששות".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]