קבוצת הוט פירסמה היום ו' את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2013 ולשנה כולה. נזכיר כי המניה נמחקה מהמסחר בבורסה בת"א בדצמבר 2012. מהדוחות עולה, כי בהוט מאבדים מנויים בטלוויזיה ובאינטרנט, ומגדילים את מצבת מנויי הטריפל.
החברה שבשליטת פטריק דרהי סיימה את 2013 עם הפסד של 62 מיליון שקל, לעומת רווח של 79 מיליון שקל ב-2012. החברה מסבירה כי ההפסד נבע כולו מהוצאות חד פעמיות - בין השאר בגין יישום הסכמי נדידה חדשים, ורישום הוצאה חד פעמית בגין פנוי נכס, אשר שימש את החברה באייר פורט סיטי. בנטרול הוצאות חד פעמיות, הייתה מסיימת הקבוצה את השנה בגידול ברווח הנקי של 124 מיליון שקל בהשוואה לשנה הקודמת.
הוט הציגה גידול מזערי בשיעור של 1% בהכנסות של הקבוצה לכ-4.2 מיליארד שקל. החברה רשמה גידול של 7% בהכנסות הסלולר, ל-913 מיליון שקל, אך ההפסד התפעולי ממגזר זה גדל ל-548 מיליון שקל לעומת הפסד של 203 מיליון שקל ב-2012. במגזר הכבלים (שידורים, טלקום ושירותי ה-ISP) שמרה החברה על היקף הכנסות של כ-3.3 מיליארד שקל בשנת 2013.
ברבעון הרביעי החברה עברה להפסד של 179 מיליון שקל, לעומת רווח של 13 מיליון שקל ברבעון הרביעי ב-2012. ההכנסות ירדו ברבעון בכ-2% והסתכמו ב-1.046 מיליארד שקל.
החברה צימצמה ב-2013 כ-2,037 משרות ומצבת העובדים עומדת נכון לסוף השנה על 2,236 עובדים - ירידה של 47%.
הוט מנוהלת כיום בידי אילן צחי החל מ-1 במארס. צחי החליף את המנכ"ל הקודם הרצל עוזר שעבר לכהן כיו"ר הקבוצה לאחר 5 שנים בתפקיד המנכ"ל. דרהי שולט בהוט באמצעות החברה האם קבוצת Altice.
עלות השכר של הרצל עוזר הסתכמה ב-2013 ב-6.14 מיליון שקל, היו"ר הקודמת סטלה הנדלר קיבלה 4.644 מיליון שקל (עזבה את התפקיד בסוף ינואר).
הרווח התפעולי של החברה ירד ב-2013 ב-47% ל-212 מיליון שקל. במהלך שנת 2013 רשמה הקבוצה גידול של כ-12% ב-EBITDA, ל-1.6 מיליארד שקל, (כ-39% מההכנסות, לעומת כ-35% מההכנסות אשתקד). במגזר הכבלים רשמה הקבוצה גידול של כ-20% ב-EBITDA ל-1.767 מיליארד שקל (כ-53% מההכנסות לעומת כ-44% מההכנסות ב-2012).
נכון לסוף 2013 יש לחברה 875 אלף מנויי טלוויזיה, ירידה של 21 אלף מנויים. מספר מנויי האינטרנט ירד ב-27 אלף בשנה החולפת ל-744 אלף, ומנויי הטלפון נותרו ב-676 אלף. מנויי הסלולר עלו ב-44 אלף ל-810 אלף. סך כל מנויים (RGU) כבלים ירדו ב-48 אלף ל-2.295 מיליון.
ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח כבלים עלתה ב-2013 ב-8 שקלים ל-228 שקל, וההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח סלולר ירדה ב-17 שקל ל-82 שקל. החברה מדווחת כי כ-40% מלקוחות הקבוצה מנויים על שירותי הטריפל, גידול של כ-9% לעומת השנה המקבילה.
הרצל עוזר, יו"ר הקבוצה: "החברה הציגה צמיחה בשיעורים גבוהים של ה-EBITDA. יחד עם זאת, נרשמו הוצאות חריגות בגין פעולות חד פעמיות, אשר השפיעו באופן חד על הרווח הנקי. עסקי הליבה שלנו הינם עוגנים משמעותיים, שימשיכו לשמש בסיס איתן להמשך צמיחתה של החברה. הצבנו את HOT mobile כאלטרנטיבה הטובה ביותר בשוק הסלולרי, תוך הגעה למספר שיא של מעל 800 אלף לקוחות סלולריים. המשכנו להשקיע בתשתיות, ולהגדיל את מספר הלקוחות הגולשים במהירות של 100 מגה באינטרנט".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.