נעילה חיובית בבורסות אירופה; הבורסה בלונדון זינקה 2.5%

נעילה שלילית באסיה ■ המשבר בחצי האי קרים: יותר מ-95% תושבי האי הצביעו בעד סיפוח לרוסיה ■ האיחוד האירופי והבית הלבן הטילו סנקציות על בכירים רוסים ואקראינים

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים על רקע משאל העם בחצי האי קרים שמחריף את המתיחות בין רוסיה למערב. בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים, על רקע מספר נתוני מאקרו חיוביים.

אתמול נערך משאל עם בקרב תושבי קרים, שהצביעו בעד סיפוח חצי האי לרוסיה. בתגובה פוטין שלח כ-40 אלף חיילים לקרים. האיחוד האירופי והבית הלבן, בתגובה, החליטו להטיל סנקציות על בכירים רוסים, הכוללים בין היתר הקפאת נכסים וחסימת אישורי כניסה.

"תוצאות משאל העם היו צפויות אבל הן עלולות להניע את ארה"ב ואירופה להטיל סנקציות כלכליות על רוסיה", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן ב-Mizuho Securities. "המשקיעים יישבו כעת על הגדר לראות איך המצב באוקראינה מתפתח".

נעילה שלילית באסיה

בורסות אסיה ירדו היום והמשיכו את הסנטימנט השלילי משבוע שעבר.

בשבוע שעבר נפל מדד MSCI אסיה ב-3.5% - הירידה השבועית החדה ביותר מאז 2012. יותר מ-95% מתושבי חצי האי קרים שבאוקראינה הצביעו בעד סיפוח לרוסיה במשאל העם אשר נתפס בעיני ארה"ב ואירופה כלא-חוקי.

מתחילת השנה נפל מדד MSCI אסיה ב-5% והוא נסחר לפי מכפיל של 12.6 על הרווחים החזויים השנה, לעומת מעפיל 15.7 במדד S&P 500 ומכפיל 14 במדד Stoxx 600 האירופי.

מבין המניות שבלטו היום באסיה, Aeon נפלה בטוקיו לאחר שפרסמה דוחות כספיים מאכזבים. חברת האינטרנט הגדולה באסיה, Tencent Holdings, ירדה בעקבות הודעת הממשל בסין כי הוא לא יאפשר שיווק כרטיסי אשראי וירטואליים. חברת התקשורת היפנית Softbank, המחזיקה בנתח מעליבאבא, קפצה על רקע תחילת תהליך ההנפקה של ענקית הקמעונאות המקוונת.