המעו"ף העפיל לשיא חדש; אלביט מדיקל זינקה ב-38%

עליות באירופה ובמדדי וול סטריט ■ דור עתי מאנליסט: "המניות נסחרות במחיר די מלא, אך לא בועתי" ■ ישורת אחרונה בעונת הדוחות לשנת 2013

בורסת תל אביב ננעלה היום (ג') בעליות על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובמסחר בוול סטריט. מדד המעו"ף רשם עלייה של כ-0.2% והתקדם לשיא חדש - 1,379.5 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של Colmex, אומר היום כי "השווקים בוחרים להתעלם מהאפשרות לפיצוץ בועת נדל"ן בסין והחרפת המאבק בין המעצמות ומתרכזים בהמשך הצפת השווקים בכסף הזול. במציאות בה מגמת גורמי הסיכון ממשיכים להצטבר השווקים יהיו חייבים להתאים את עצמם לגורמי הסיכון ולכן סביר שהעליות לא ימשכו זמן רב. שיא כל הזמנים עשוי להישבר שוב אך המימוש שאחריו צפוי להיות עמוק. נתוני המאקרו ונאום יילן מחר צפויים להביא לתנועה חדה".

דור עתי, מנהל השקעות באנליסט, התראיין אתמול ל"גלובס" וציין כי "המשק העולמי עושה סימני התאוששות די עקביים. השילוב של הריבית האפסית והצמיחה המתונה גורם לכך שהמניות נסחרות במחיר די מלא, אך לא בועתי. אם נראה המשך התאוששות איטית, ואולי אם הצמיחה העולמית תפתיע לטובה, נראה את המחירים ממשיכים לטפס". עם זאת, עתי מדגיש כי "צריך להביא בחשבון גם תרחישים שליליים, שלא בהכרח ניתנים לצפייה מראש ושיכולים להביא למימושים אגרסיביים".

גמידה סל על סף מכירה

חברת תאי הגזע גמידה סל, הנמצאת בשליטת החברות כלל ביוטכנולוגיה ואלביט מדיקל (31%), נמצאת במגעים למכירתה לחברת נוברטיס, לפי שווי של מאות מיליוני דולרים. על פי ההסכם נוברטיס תשלם לבעלי המניות של גמידה סל סכום של מאות מיליוני דולרים באופן מיידי עבור רכישת מלוא החברה. כמו כן יקבלו בעלי המניות עוד סכום, שיכול להגיע גם הוא למאות מיליוני דולרים, עבור אבני דרך ותמלוגים, זאת בכפוף להצלחת מוצרי החברה.

מזור רובוטיקה הודיעה היום כי מרכז רפואי אוניברסיטאי במדינת ג'ורג'יה שבדרום ארה"ב הזמין מערכת רנסנס לצורך שימוש קליני בבית החולים.

עונת הדוחות נכנסת לישורת האחרונה, כאשר הבנקים פועלים , לאומי , דיסקונט והבינלאומי צפויים לסכם את שנת 2013, וכן החברה לישראל ודלק קבוצה .

אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה ישראל , פרסמה היום את תוצאותיה לשנת 2013. בשורה העליונה דיווחה אפי פיתוח על זינוק של 61% בהכנסות לעומת 2012, לרמה של כ-202.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 103.9 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-275 מיליון דולר ב-2012.

ביו לייט דיווחה הבוקר על השקעה של הפניקס בחברה כבעל עניין מוסדי ראשון בה. לפניקס יוקצו 46.512 מיליון מניות רגילות של החברה במחיר של 21.5 אגורות בסך כולל של 10 מיליון שקל, ועוד 46.512 מיליון אופציות להמרה במחיר של 37 אגורות עד לסוף 2016.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]